E-commerce & Digital Marketing
Temat numeru: Wyzwania ostatniej mili
„Kurier podejmie dziś próbę doręczenia Twojej przesyłki” – to wiadomość, która oznacza, że paczka wchodzi w najbardziej czasochłonną i kosztochłonną fazę całego procesu logistycznego związanego z jej podróżą ze sklepu internetowego wprost do odbiorcy. Faza „ostatniej mili” jest w logistyce wyzwaniem dla wszystkich uczestników procesu dostawy: kupującego, sprzedającego i przewoźnika. Co więcej, to nie tylko wyzwanie logistyczne, ale też finansowe. A jeśli wierzyć szacunkom, nawet połowa kosztów związanych z procesem logistyki i e-commerce może koncentrować się na ostatniej mili, więc warto poważnie potraktować temat. Jak powinny kształtować się modele wynagradzania na ostatniej mili? Jakie są alternatywy dla coraz wyższego wynagradzania kurierów? Czy warto inwestować w sektor last mile? Czy, w jaki sposób i w jakim zakresie sprzedający odpowiada za błędy kuriera? Wszystkie te tematy nasi eksperci poruszają w Temacie numeru bieżącego wydania magazynu. Nie tylko w kontekście ostatniej mili, ale też optymalizacji kosztowej całego łańcucha dostaw, warto poszukać nowej perspektywy. Pandemia COVID-19 poniekąd to wymusza, bo coraz częściej mamy do czynienia z przerwanymi łańcuchami dostaw. Jak udrożnić swoją sieć dostaw? Dlaczego teraz jest dobry moment, aby zacząć korzystać z silników wysyłkowych? Odpowiadamy na te pytania, na które warto odpowiedzieć właśnie teraz, w obliczu zmian dotykających każdego z obszarów działalności gospodarczej. Ponadto w numerze: zwroty jako element przewagi konkurencyjnej, poradnik, jak stawiać pierwsze kroki w Google Analytics oraz sprawdzone patenty na dobrą komunikację marki w czasie kryzysu.
W tym wydaniu: