Szef Sprzedaży Wydanie 4/2012 - Szkolić, nie szkolić?
Wydanie 4/2012

Szef Sprzedaży

Temat numeru: Szkolić, nie szkolić?

Czy zastanawiali się Państwo kiedyś co najbardziej przeszkadza w rozwoju i osiąganiu coraz to ambitniejszych celów biznesowych? Ktoś powie: trudne warunki rynkowe, nieuczciwa  konkurencja,  przyczyny  leżące  po  stronie produktu, niewystarczające kompetencje i umiejętności personelu. Ja odpowiem: własne myśli i przekonania. Jeśli nadal będziesz myślał w sposób, w który dotychczas myślałeś, jeżeli nadal będziesz działał w sposób, w który dotychczas działałeś… to będziesz nadal osiągał rezultaty, które dotychczas osiągałeś – powiedział Brian Tracy, autor wielu książek poświęconych sprzedaży, znany trener i szkoleniowiec. Mówiąc krócej, jeśli chcesz pokonać przeszkody na swojej drodze, najpierw zmień przekonania, które cię ograniczają.
W taki sposób z powodzeniem można podejść do każdego problemu, tak w życiu zawodowym, jak i osobistym. My w bieżącym numerze pochylamy się nad kwestią planowania szkoleń w działach handlowych. Dlaczego nie zawsze przynoszą rezultaty, których się spodziewamy? Dlaczego zamiast motywować handlowców, często przynoszą skutek wręcz odwrotny? Przyczyn może być wiele, a wśród najważniejszych znajdzie się: brak prawidłowej diagnozy potrzeb szkoleniowych, przypadkowość wyboru firmy szkoleniowej, wysyłanie handlowców na szkolenia, w których już uczestniczyli, czy wreszcie brak oceny efektywności szkoleń, które już się odbyły. Odpowiedzi na to, co zrobić, by to zmienić, udzielą Maciej Macko, w artykule „Szkolić czy nie szkolić” oraz Robert Salwowski w tekście „Planowanie szkoleń w działach handlowych – jak zdiagnozować rzeczywiste potrzeby handlowców?”.
„Mówić trzeba prosto, a myśleć w sposób skomplikowany, nie na odwrót” – te słowa Josefa Franza Straussa doskonale wpisują się w konwencję działu „Efektywna komunikacja”. W rubryce tym razem tekst „Kierowniku, uważaj na słowa”. To właśnie słowa, jeśli są niewłaściwie dobrane, mogą zepsuć każdą rozmowę, zanim na dobre się zacznie – słusznie zauważa Piotr Miller, autor artykułu, i wskazuje, jak świadomie dobierać słowa w rozmowie, jakich wyrażeń unikać na płaszczyźnie codziennej komunikacji ze współpracownikami i w jakich sytuacjach bezpieczniej jest ugryźć się w język, niż powiedzieć o kilka słów za dużo. Polecam.

W tym wydaniu:

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.