Szef Sprzedaży
Temat numeru: Szkolić, nie szkolić?
Czy zastanawiali się Państwo kiedyś co najbardziej przeszkadza w rozwoju i osiąganiu coraz to ambitniejszych celów biznesowych? Ktoś powie: trudne warunki rynkowe, nieuczciwa konkurencja, przyczyny leżące po stronie produktu, niewystarczające kompetencje i umiejętności personelu. Ja odpowiem: własne myśli i przekonania. Jeśli nadal będziesz myślał w sposób, w który dotychczas myślałeś, jeżeli nadal będziesz działał w sposób, w który dotychczas działałeś… to będziesz nadal osiągał rezultaty, które dotychczas osiągałeś – powiedział Brian Tracy, autor wielu książek poświęconych sprzedaży, znany trener i szkoleniowiec. Mówiąc krócej, jeśli chcesz pokonać przeszkody na swojej drodze, najpierw zmień przekonania, które cię ograniczają.
W taki sposób z powodzeniem można podejść do każdego problemu, tak w życiu zawodowym, jak i osobistym. My w bieżącym numerze pochylamy się nad kwestią planowania szkoleń w działach handlowych. Dlaczego nie zawsze przynoszą rezultaty, których się spodziewamy? Dlaczego zamiast motywować handlowców, często przynoszą skutek wręcz odwrotny? Przyczyn może być wiele, a wśród najważniejszych znajdzie się: brak prawidłowej diagnozy potrzeb szkoleniowych, przypadkowość wyboru firmy szkoleniowej, wysyłanie handlowców na szkolenia, w których już uczestniczyli, czy wreszcie brak oceny efektywności szkoleń, które już się odbyły. Odpowiedzi na to, co zrobić, by to zmienić, udzielą Maciej Macko, w artykule „Szkolić czy nie szkolić” oraz Robert Salwowski w tekście „Planowanie szkoleń w działach handlowych – jak zdiagnozować rzeczywiste potrzeby handlowców?”.
„Mówić trzeba prosto, a myśleć w sposób skomplikowany, nie na odwrót” – te słowa Josefa Franza Straussa doskonale wpisują się w konwencję działu „Efektywna komunikacja”. W rubryce tym razem tekst „Kierowniku, uważaj na słowa”. To właśnie słowa, jeśli są niewłaściwie dobrane, mogą zepsuć każdą rozmowę, zanim na dobre się zacznie – słusznie zauważa Piotr Miller, autor artykułu, i wskazuje, jak świadomie dobierać słowa w rozmowie, jakich wyrażeń unikać na płaszczyźnie codziennej komunikacji ze współpracownikami i w jakich sytuacjach bezpieczniej jest ugryźć się w język, niż powiedzieć o kilka słów za dużo. Polecam.
W tym wydaniu: