Konstruowanie systemów świadczeń pozapłacowych w firmie
O motywacji mówi się najczęściej w kontekście bodźców finansowych, a tymczasem w praktyce coraz istotniejsze stają się bodźce innego rodzaju. Wyniki badań nad skuteczną motywacją dowiodły, że 90% ankietowanych pracowników zwraca uwagę na wewnętrzne czynniki motywacyjne, mające wpływ na atmosferę pracy i przekonanie do słuszności tego, co robią. Podczas gdy wzrost płac niweluje jedynie niezadowolenie z wykonywanej pracy, świadczenia pozapłacowe, uznanie za dobrą pracę, poczucie ważności oraz zaufanie wpływają na zaangażowanie i przywiązanie do firmy, przyczyniając się do poprawy efektywności działania.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 88% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.