Top 5 najlepszych narzędzi do content marketingu

  • Czym jest content marketing i jak wpływa na pozycjonowanie strony?
  • Jakie treści generują ruch na stronie?
  • Z jakich narzędzi warto skorzystać, tworząc content?
ECOM_14_10.jpg

Content marketing przybiera różne formy: poradnikowe, blogowe, eksperckie – w postaci treści, wideo i ikonografik. Każdy z tych aspektów działań contentowych ma angażować i dzięki temu umacniać znaczenie marki, budować wokół niej społeczność oraz korzystnie wpływać na pozycjonowanie, a tym samym wyższy wynik w SERP (ang. Search Engine Results Page – rezultaty wyszukiwania).

Content marketing jest jednym z najistotniejszych elementów działań w przestrzeni e-commerce, jednak by przynosił oczekiwane rezultaty, musi być dobrze zaplanowany i umiejscowiony, żeby docierał do pożądanej grupy odbiorców. Pomocne w tych działaniach będą narzędzia content marketingowe, które ułatwią dostosowanie i określenie treści pod daną stronę WWW, a tym samym pozytywnie wpłyną na ruch generowany przez internetową witrynę sklepową.

Content marketing – co to takiego i jak wpływa na SEO?

Z analizy przeprowadzonej na StatCounter.com wynika, że aż 98% polskich internautów korzysta z wyszukiwarki internetowej Google, a to w praktyce oznacza, że dziennie wpisują oni setki tysięcy fraz i zapytań, dzięki którym mają nadzieję uzyskać klarowne i istotne dla nich odpowiedzi. Dzięki wpisywanej w wyszukiwarkę treści trafiają na daną witrynę, która przez dobrze zbudowany i wartościowy content, generuje ruch organiczny na swej stronie.

Search Engine Optimization oraz content marketing to dwa pojęcia, które są ze sobą połączone. Ogromny nacisk na treść wymusił algorytm Panda, który został wdrożony przez Google w 2011 r. Oryginalny i jakościowy content stał się konieczny w branży e-commerce, gdyż wartościowe, przydatne dla użytkownika treści są jednym z wyznaczników, według których algorytm Panda uznaje daną witrynę za przyjazną dla odbiorców i samych silników wyszukiwarek. Tym samym – właśnie przez treści poradnikowe, odpowiadające na zapytania klienta – sklep internetowy może znacząco podnieść swoje współczynniki wyszukiwań, które ostatecznie mogą przyczynić się do wyższej pozycji w rankingu TOP 10 w Google.

W tym znaczeniu content marketing to nic innego, jak tworzenie i rozpowszechnianie dobrych, wartościowych treści, które będą odpowiadały na potrzeby klientów oraz ich zapytania wpisywane w wyszukiwarkę. Tego rodzaju content ma być mostem łączącym firmę z klientem, który pozwala na wzajemną komunikację, określenie potrzeb oraz stworzenie danej grupy docelowej nastawionej na konkretne potrzeby. Dobry content przyczynia się do generowania ruchu na stronie, a tym samym do wymiernych zysków ze sprzedaży oferowanych produktów. Treści realizują pośrednio cele biznesowe, przyciągają uwagę i angażują odbiorców, jednak do stworzenia właściwego contentu potrzebne są narzędzia, które wykorzystuje się w odpowiedni sposób. Content marketing nie powinien być działaniem ad hoc, ale strategicznym, nastawionym na konkretne cele i docelową grupę odbiorców.

Według raportu z 2017 r. wygenerowanego przez IAB Polska (Związek Pracodawców Branży Internetowej), który dotyczył content marketingu i potencjału, jaki on niesie, wynika, że aż 80% firm z branży e-commerce korzysta z różnego rodzaju narzędzi content marketingowych, które pomagają im w budowaniu wizerunku i świadomości marki1. SEO copywriting jest najbardziej docenianym i stosowanym sposobem na dotarcie do jak największej liczby użytkowników.

Tekst, który zwiększy ruch na stronie

Każda firma, która swoje pole działalności usytuowała w branży e-commerce, powinna przede wszystkim określić grupę odbiorców, dla której będzie tworzyła dane treści. Trzeba pamiętać, że content dostosowany dla młodych kobiet będzie się różnił od technicznego, skierowanego np. do przedstawicieli branży budowlanej. Content marketing jest swego rodzaju sztuką, której zadaniem jest odkrycie potrzeb klienta i dostosowanie pod nie treści. Dlatego także komunikacja powinna na nie odpowiadać. Zawsze warto „wejść w skórę” odbiorcy i tym sposobem dostosowywać treści pod SEO na konkretne zapytania i frazy kluczowe. Dobre teksty, zwłaszcza poradnikowe, blogowe i eksperckie, powinny być nastawione na:

  • wybór odpowiednich fraz kluczowych oraz tematu,
  • optymalizację treści pod SEO,
  • linkowanie wewnętrzne.

To właśnie przy tych trzech powyższych aspektach niezbędne okaże się korzystanie z narzędzi content marketingowych, które usprawnią pracę nad tekstem, pomogą określić grono odbiorców, wyznaczą najbardziej znaczące słowa kluczowe oraz long tail, umożliwią prowadzenie swojej własnej strategii, zwrócą uwagę na duplicate content i jego zgubną wartość dla pozycjonowania strony, przeanalizują konkurencję i przede wszystkim pomogą tworzyć wartościowe treści. Oczywiście trzeba pamiętać, że strategia i analiza strony WWW pod tym względem, to nie wszystko. Wiedza na ten temat to tylko jedna część owego procesu, jednak przy tworzeniu treści, które angażują, tworzą grupę odbiorców i potencjalnych klientów, najważniejsza jest wiedza i umiejętności copywritera SEO lub agencji content marketingowej.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 53% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.