As Sprzedaży
W teorii każdy handlowiec wie, jak powinna wyglądać prezentacja sprzedażowa. Jednak praktyka pokazuje, że wcale nie tak łatwo przygotować prezentację, która wzbudzi zainteresowanie klienta. Każdego tygodnia otrzymuję co najmniej 2-3 oferty drogą mailową, a raz na jakiś czas mam okazję obserwować również prezentacje przeznaczone dla szerszej grupy odbiorców. Tylko nieliczne z nich są zrobione naprawdę dobrze. Większość przygotowana jest niechlujnie, przeładowana informacjami mało istotnymi, nie uwzględnia wartości ważnych dla klienta, nie wyróżnia się niczym szczególnym na tle innych, podobnych. Gdyby klient miał analizować wszystkie prezentacje, które do niego trafiają, nie miałby czasu na zarządzanie firmą, wybiera więc te, które z jakiegoś powodu zwróciły jego uwagę. Jak stworzyć dobrą prezentację? Odpowiedzi szukajcie w artykułach Szymona Lacha „Prezentacja sprzedażowa od A do Z” i Jacka Wolniewicza „Wystąpienie, które sprzedaje”.
W wielu branżach oferty konkurujących ze sobą firm są bardzo podobne i klienci mają tego świadomość. W jaki sposób więc zainteresować klienta, kiedy masz przeciętną, niewyróżniającą się na rynku ofertę? Poszukaj w niej wartości istotnej dla tego konkretnego klienta. Więcej w artykule Izy Krejca-Pawski „Oferta wartości – Święty Graal sprzedaży”.
W tym wydaniu: