Finanse i Controlling
Temat numeru: Controlling marketingu
W dobie walki o zdobycie przewagi konkurencyjnej coraz więcej firm postrzega działania marketingowe jako niezbędnie do osiągnięcia sukcesu rynkowego. Dobra organizacja marketingu wsparta narzędziami controllingowymi to priorytet. Kontrola jest nieodzowna, by zapewnić odpowiedni udział w rynku. Ewaluacja pracy marketingowców może być jednak trudna. Controlling podejmuje to wyzwanie i stanowi próbę zwiększenia obrotów poprzez definiowanie i weryfikację wymiernych elementów działań promocyjnych. Ponadto koncentruje się na optymalizacji wydatków, niezbędnych do realizacji planów sprzedaży. Obejmuje swoimi działaniami analizy strategiczne, planowanie i kontrolę cen oraz przychodów, a także sterowanie działaniami handlowców.
Controllerzy piastujący w przedsiębiorstwie funkcje doradcze powinni udzielać wsparcia w ramach dużych projektów marketingowych. Aktualny numer „Controllingu – wiedzy i narzędzi praktycznych” jest nieodzowną pomocą w doborze optymalnych narzędzi wspierających zarządzanie i kontrolę procesów marketingowych.
W tym wydaniu: