Szef Sprzedaży
Temat numeru: Wprowadzenie nowego produktu na rynek
Wprowadzenie nowego produktu na rynek to duże wyzwanie. Nie wystarczy dobry pomysł, trzeba jeszcze przekonać do niego klientów. Jak pokazują wyniki Międzynarodowego Badania Cenowego – Global Pricing Study 2014, przeprowadzonego przez Simon-Kucher & Partners, 72% nowych produktów wprowadzanych na rynek to finansowa porażka. Jak zminima- lizować ryzyko niepowodzenia? Jak wprowadzić nowy produkt do sieci handlowej? W jaki sposób przygotować handlowców do pracy z nową ofertą? W bieżącym numerze postaramy się odpowiedzieć na te pytania.
Jednym z najważniejszych zadań szefa sprzedaży jest definio- wanie celów handlowcom. Wielu menedżerów, wychodząc z założenia, że wystarczy pracowników o celach jedynie poin- formować, nie poświęca temu obowiązkowi zbyt dużo czasu. Tymczasem źle zdefiniowane, niejasne i nierealne cele mogą tak zdemotywować pracowników, że trudno ich będzie ponownie zachęcić do wysiłku. O tym, jak definiować cele handlowcom, przeczytacie w artykule „Wiedzieć, gdzie się biegnie” Katarzyny Szober-Pawletty.
Szczególnie gorąco w najnowszym numerze polecam dwie nowe rubryki – Raport Szefa oraz Ludzie sprzedaży. W pierwszej bę- dziemy analizować wyniki badań istotnych z punktu widzenia działu sprzedaży, w drugiej – przedstawiać osoby, które odniosły sukces w sprzedaży.
W tym wydaniu: