Sell it in English Wydanie 12/2020 - Selling in the time of coronavirus
Wydanie 12/2020

Sell it in English

Temat numeru: Selling in the time of coronavirus

The coronavirus pandemic has changed the world, also the business world, and salespeople all around the globe have had to pivot their way of prospecting, meeting clients, building rapport with them and finalizing transactions. This situation is new for all of us – some people have taken to it as a duck to water and broken all their sales records, while others have felt completely dazed and confused. What direction should you take in these uncertain times? How do you win a client despite all the obstacles coming your way? Take a look at the articles prepared by Nicola Lutz, Timothy Sullivan and Amy Smalfus – I believe their tips will be a guiding star leading you to success.

Today’s customers are very well educated - many of them know your company’s and competitors’ offer at least as well as you do. It’s hard to surprise them by pulling an ace out of your sleeve. Very often, salespeople reach for another weapon: a price reduction. Unfortunately, as a consequence, at our own request, we not only lose margins, but also build the image of our company as cheaper, which in extreme situations may even result in the bankruptcy of the company. How do you convince the customer to buy from you without reaching for discounts and other price reductions? Be sure to read an article “Why should the customer buy from you?” by Tomasz Kalko.

"Please send an offer by email” - this is probably one of the most hated sentences salespeople can hear from their customers. For many people, it is basically tantamount to a lack of interest in the product/service they sell. Meanwhile, the reality may look completely different, and a properly constructed e-mail can bring you closer to finalizing the transaction. You just have to remember a few iron rules, the most important of which is: "you sell by conducting the conversation in the right way, the offer is just an addition.” More on this subject in the article by Iza Krejca-Pawski "Get the client to open the offer."

W tym wydaniu:

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.