Know what, when, and how - that is, planning a sales meeting

It all started with chaos - and that’s how it would be if you didn’t plan your sales meetings. Many experienced salespeople would tell you that the more work you put into planning, the more successful you’ll be. Below, in just a few steps, we’ll show you how to effectively plan sales meetings, and why planning is important.

Dostępny jest przetłumaczony materiał kliknij tutaj, aby przejść do materiału.

SELL_9_43.jpg

Knowing who you’re meeting is crucial. Not just knowing about your client’s company, but knowing whether the person you’re meeting with is a decision-maker. Such information isn’t the easiest to find, but it definitely improves your chances of a successful meeting. If you want to be well prepared, it’s important to do some basic research on the client. Their industry, product, number of employees, business environment, and competitors are all important. All this allows you to prepare an offer that’s interesting for the client. If it isn’t the first meeting, you should refresh your knowledge of the client using your CRM database or your own notes. It is also worth studying their order history, and complaints, and all other factors that could shape the client’s opinion about your company. This information will allow you to take the next steps in planning the meeting.


Important:

  • You have to know who you’re meeting.
  • You have to know as much as possible about the client’s company.
  • You have to know the client’s purchase history.

Meeting objective

Before meeting, you need to know why you’re meeting, what you want to achieve. Your information on the client will help you establish a goal. It could be to make the first sale, to maintain the relationship, or to clear up misunderstandings. It’s worth using the well-known S.M.A.R.T method to set your goal:

  • S(pecific) - the goal should be specific,
  • M(easurable) - the goal should be measurable,
  • A(chievable) - the goal should be achievable,
  • R(elevant) - the goal should be relevant,
  • T(ime-bound) - the target should be defined in time.

Using this method will allow you to establish rational goals which will significantly increase your chances of achieving them.

Examples of goals compatible with this method are:

  • Increase Client A’s order value by 5% by the end of the month.
  • Acquire 10 new clients by the end of the first quarter of 2019.

Important:

  • Setting a realistic goal increases your likelihood of achieving it.
  • Meetings without goals won’t bring any benefits.
  • The goal-setting process answers the question of what you really want to achieve.

 

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 69% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.