Sell it in English Wydanie 9/2019 - Leaving a good impression
Wydanie 9/2019

Sell it in English

Temat numeru: Leaving a good impression

Modern customers base their purchasing decisions not only on the price, but increasingly on non-price experiences. They analyse how much time the purchasing process will take and how much effort they will have to put into it. So they are looking for a salesman with whom they can do everything quickly, easily and pleasantly. The way you conduct a conversation with the client, meet their expectations, help them complete all the formalities necessary to conclude the contract, translates into their experience in the sales process, as well as into loyalty to you and the company you represent. Other factors that are important in the process of building positive customer you will find in our Featured Article "Leaving a good impression” by Marek Waśkiewicz.

How to sell something to someone? Most of you will probably answer: you have to list all the benefits of your product or service and add some recommendations from customers that have already used it and are fully satisfied. Of course, this technique may pay off, but… how about turning the whole process upside down? ­Antiselling is a technique based on reverse psychology: you try to get someone to do the opposite of what you say. It is often used in communication with children, but it works also in sales. In which situations may dissuading be more effective than persuading and why is it that pointing out disadvantages of your offer often pays off? Jilly Woodford knows the answer.

A telephone is a basic tool for most salespeople. Trying to reach the decision-maker, make them interested in your offer and eventually set up a meeting costs a lot of effort and is very time-consuming. And – as we all know – time is money, especially in business. How should you prepare for sales calls and meetings to increase your chances of succeeding? Timothy Sullivan gives you a few tips in his feature “Increase your chances of winning a deal”. It’s a must read if you want to become more effective!

W tym wydaniu:

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.