Szef Sprzedaży
Temat numeru: Budowa strategii sprzedaży krok po kroku
Wiele firm funkcjonuje bez strategii sprzedaży, liczy się zysk tu i teraz. A kiedy go nie ma, podejmuje się doraźne działania. Byle słupki się zgadzały. Na dłuższą metę jednak brak strategii oznacza brak drogowskazu, który wskazuje, co robić. Ryszard Chciuk w artykule „Firma bez wizji – jak długo przetrwa?” porównał brak strategii do pilota samolotu, któremu nie powiedziano przed startem, gdzie ma wylądować. „Za to ma listę wymagań: po wylądowaniu ma zostać w zbiornikach 1234 litry paliwa, podczas lądowania w kabinie ma być temperatura 19 stopni i ciśnienie 987 hPa, (...) personel pokładowy ma podczas lotu przejść po pokładzie 765 metrów (...)” (http://rmchciuk.pl/blog/2013/08/04/firma-bez-wizji/). Firma bez strategii nie przetrwa przypadkowego kryzysu. Co należy wziąć pod uwagę, tworząc strategię sprzedaży? Na to pytanie postaramy się odpowiedzieć w bieżącym numerze.
Idealny handlowiec? Zrekrutować takiego to marzenie każdego szefa sprzedaży. Tylko co znaczy „idealny”? W każdej branży, a nawet w firmach z tej samej branży oznacza to coś innego. Handlowiec, który jest dobry w sprzedaży B2B, niekoniecznie sprawdzi się w sprzedaży B2C, a ten, który ma świetne wyniki w sprzedaży telefonicznej, niekoniecznie będzie potrafił przełożyć je na sprzedaż, która wymaga dużej liczby spotkań, zanim transakcja zostanie zawarta. W artykule „Super handlowiec” Kamila Wrocińska podpowiada, w jaki sposób określić, jaki handlowiec będzie idealny dla nas.
Klienci nie lubią podwyżek. W jaki sposób przeprowadzić je tak, aby było to jak najmniej odczuwalne dla naszych odbiorców? Jak przygotować do zmian handlowców? O tym wszystkim pisze Piotr Krakowiak w tekście „Nowe ceny w komunikacji z klientami”.
Miłej lektury!
W tym wydaniu: