Nowy wymiar analiz sprzedażowych z wykorzystaniem narzędzia PowerPivot
PowerPivot to dodatek Excela, w którym można wykonywać różnego rodzaju operacje i przekształcenia na tabelach. W niniejszym artykule wyjaśniono, jak przygotować raport w postaci tabeli przestawnej z polem obliczeniowym na podstawie danych z wielu tabel.
Zaawansowane analizy sprzedażowe często trzeba przeprowadzać na podstawie ogromnych zbiorów danych umieszczonych w bazie, np. Access. Jeżeli firma posiada system typu BI, za pomocą którego można się łączyć z takimi bazami i konfigurować potrzebne zestawienia, bez problemu może tworzyć dynamiczne raporty, umożliwiające bieżącą aktualizację danych. Jeżeli natomiast nie ma takiego narzędzia, to, niestety, przeklejanie danych do Excela i ich obróbka w nim jest bardzo praco- i czasochłonna. W przypadku zmiany danych w źródłowej bazie całą czynność trzeba, niestety, wykonać od początku. W celu utworzenia automatycznie odświeżającego się raportu z zewnętrznej bazy danych można zastosować dodatek Excela, jakim jest PowerPivot.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 82% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.