Szef Sprzedaży
Temat numeru: Konflikty w zespole
Stare porzekadło mówi, że gdzie drwa rąbią, tam wióry lecą. Zespół pracowniczy, w którym nigdy nie dochodzi do żadnych sporów, kłótni czy bardziej poważnych konfliktów, to zjawisko niezwykle rzadkie, o ile w ogóle występujące. Czasem konflikt przybiera formę jedynie niegroźnej różnicy zdań na zebraniu działu, ale bywa i tak, że może prowadzić do regularnej, wielomiesięcznej „wojny podjazdowej” między pracownikami. Czy konfliktem pomiędzy pracownikami można w efektywny sposób zarządzać? Jak prowadzić rozmowę ze zwaśnionymi stronami tak, by doprowadzić do konstruktywnego zakończenia sporu? Odpowiedzi na te i inne pytania udzielą Państwu Piotr Miller – w tekście „Ostudzić emocje – jak rozmawiać ze skonfliktowanymi stronami?, Zygmunt Dolata – w artykule „Skonfliktowany zespół sprzedażowy – przyczyny i sposoby zapobiegania niezdrowej rywalizacji” oraz Michał Lisiecki – w tekście „Brudne sztuczki – czym jest manipulacja i jak się przed nią bronić?”.
W bieżącym numerze piszemy również o tym, jak pokonać sprzeciw i obiekcje pracowników wobec informacji lub zadań przekazywanych im przez szefa. Nawet w najlepszym zespole, zarządzanym przez najbardziej doświadczonego szefa, może zdarzyć się bowiem sytuacja, że handlowiec odmówi wykonania powierzonego mu zadania. Wskazówki i praktyczne rady znajdą Państwo w artykule Kamila Machnika pt. „Tego nie będę robić!”
W tym wydaniu: