Ostudzić emocje
Jak rozmawiać ze skonfliktowanymi stronami?
Stare porzekadło mówi, że gdzie drwa rąbią, tam wióry lecą. Zespół pracowniczy, w którym nigdy nie dochodzi do żadnych sporów, kłótni czy bardziej poważnych konfliktów, to zjawisko niezwykle rzadkie, o ile w ogóle występujące. Czasem konflikt przybiera formę jedynie niegroźnej różnicy zdań na zebraniu działu, ale bywa i tak, że może prowadzić do regularnej, wielomiesięcznej „wojny podjazdowej” między pracownikami. W praktyce przyczyn konfliktów może być nieskończenie wiele, zaś ich przebieg w większości przypadków bywa trudny do przewidzenia. Fora internetowe pełne są historii firm, w których sytuacją zapalną, wywołującą poważny w skutkach spór między pracownikami, było z pozoru tak błahe zdarzenie jak ciągłe pozostawianie na biurku brudnego kubka po kawie przez jednego z pracowników. Czy konfliktem pomiędzy pracownikami można w efektywny sposób zarządzać? Jak prowadzić rozmowę ze zwaśnionymi stronami, by doprowadzić do konstruktywnego zakończenia sporu?
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 88% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.