E-commerce & Digital Marketing
Temat numeru: Budowanie bazy e-klientów
Dobra baza klientów to podstawa sukcesu nie tylko sklepu internetowego, ale każdego biznesu. Jednak w czasach, kiedy bazę kontaktów można kupić bez problemu (i RODO nie ma tu nic do rzeczy), wielu właścicieli e-sklepów idzie na łatwiznę. Bo budowanie własnej bazy to proces żmudny i długotrwały. Praktyka pokazuje jednak, że opłacalny, bo akcje marketingowe najlepsze wyniki przynoszą wówczas, gdy są przeprowadzane na własnych bazach. I to nawet czterokrotnie! Dlatego warto podjąć ten trud. Z Top tematu dowiecie się, które ze źródeł pozyskiwania klientów są najbardziej efektywne, jak zachęcić potencjalnych klientów do wyrażenia zgody marketingowej oraz dlaczego marketing referencyjny jest jednym z najlepszych narzędzi do budowania własnej bazy kontaktów.
Często rezygnuję z zakupów w sklepie, który nie oferuje najwygodniejszej dla mnie formy dostawy – do Paczkomatu. Przebieg procesów logistycznych coraz częściej decyduje o tym, czy klient wybierze nasz sklep oraz czy do nas wróci po pierwszym zakupie, czy pójdzie do konkurencji. W przygotowanym przez nas Dodatku specjalnym „Logistyka w E-commerce” znajdziecie wskazówki, jak te procesy optymalizować, zarówno jeśli chodzi o czas, jak i o koszty, i zapewnić klientom jak najlepsze doświadczenia w tym obszarze.
Nieuczciwa konkurencja nie omija również sklepów internetowych. Przybiera przy tym różne formy: od typosquattingu, przez meta-tagging, po keyword stuffing. Jak z nią walczyć? Czy chcąc chronić swoją markę warto zarejestrować znak towarowy? Odpowiedzi na te pytania znajdziecie w artykule Katarzyny Pośpiech-Białas.
PS. Z uwagi na Dodatek specjalny to wydanie magazynu ma o 8 stron więcej. Życzę wam inspirującej lektury!
W tym wydaniu: