Porozmawiaj z botem
- W jaki sposób zwiększyć sprzedaż, wykorzystując chatbota?
- Kiedy chatbot sprawdza się jako asystent i doradca klienta?
- Na co zwrócić uwagę przy tworzeniu chatbota?
Zastosowanie chatbotów w sprzedaży i obsłudze klienta jest coraz powszechniejsze. Poniżej przedstawiono kilka ciekawych pomysłów, jak wykorzystać chatbota do obsługi w swoim e-sklepie.
Chatbot to oprogramowanie, z którym można prowadzić konwersację przez Internet, aby zdobyć potrzebne informacje lub w celach rozrywkowych. Można np. zapytać chatbota o pogodę dla danego miasta, aby już po chwili otrzymać odpowiednie informacje, bez konieczności pobierania i instalowania aplikacji pogodowej. Istnieją też bardziej zaawansowane chatboty. W Indiach można skorzystać z banku Digibank, w którym na pytania klientów w większości odpowiadają chatboty. Mają one w bazie już kilka tysięcy zapytań i gotowych odpowiedzi. Można np. wydać polecenie „Zapłać Rafałowi 30 dolarów za naprawę” i chatbot wykona przelew na 30 dolarów o tytule „za naprawę”, wysyłając pieniądze Rafałowi (przy założeniu, że na liście przelewów wzorcowych mamy tylko jednego Rafała).
Niemiecka firma 30 Seconds to Fly wykorzystuje chatboty do rezerwowania przelotów, a sieć Burger King do składania zamówień. Do 2019 roku aż 20 procent interakcji realizowanych ze smartfonów ma wykorzystywać VPA, czyli wirtualnych asystentów personalnych (ang. virtual personal assistants) – przewiduje Gartner w swoim raporcie z 2016 roku1. Najpopularniejsze VPA to obecnie Apple Siri oraz Google Now, które oferują szerokie możliwości (np. znalezienia wybranych informacji), ale chatboty również wpisują się w tę kategorię. Z badania Gartnera zrealizowanego w czwartym kwartale 2016 roku na terenie Stanów Zjednoczonych, Chin i Wielkiej Brytanii wśród 3021 konsumentów wynika, że ponad 37 procent korzysta z VPA co najmniej raz każdego dnia.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 81% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.