Zarabiać na dropshippingu
- Na czym polega sprzedaż w modelu dropshippingu?
- Z jakimi zagrożeniami wiąże się ten model sprzedaży?
- Jak skutecznie wprowadzić dropshipping w swoim sklepie internetowym?
Rozwojowi sprzedaży internetowej towarzyszą zmiany w obsłudze logistycznej firm z branży e-commerce. Brak konieczności zapewnienia klientowi fizycznego kontaktu z przedmiotem przed jego zakupem powoduje, że wiele e-sklepów sprzedaje przedmioty, których nie mają na stanie. Jedną z odpowiedzi dostawców/producentów na tego typu sprzedaż jest dropshipping.
Dropshipping to model logistyczny, w którym sprzedawca nie przechowuje towarów w swoim magazynie, a proces dostawy zostaje przekazany dostawcy (np. dystrybutorowi, hurtowni, producentowi). Sklep internetowy jest w tym modelu pośrednikiem pomiędzy dostawcą i klientem końcowym. Występuje jednak jako strona zawierająca umowę sprzedaży, zarabiając na różnicy w cenie zakupu i sprzedaży (marża), czyli tak jak ma to miejsce w standardowej sprzedaży detalicznej. Fizycznie towar nie trafia do sprzedawcy, co zmniejsza liczbę czynności związanych z jego przyjęciem do magazynu i późniejszą wysyłką do klienta końcowego. Wydaje się, że model sprzedaży, w którym logistyka sprowadza się jedynie do elektronicznego przesłania zamówienia od właściciela sklepu do dostawcy, ma szereg zalet. Ale czy na pewno?
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 88% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.