Informacja Zarządcza
Temat numeru: Excel w księgowości
W kolejnym numerze magazynu część materiału poświęcamy zastosowaniu Excela w księgowości. Polecamy opracowanie pokazujące, jak w prosty sposób zbudować narzędzie do planowania kosztów amortyzacji w przedsiębiorstwie. Kolejnym artykułem o tej tematyce jest zbiór przykładów z zastosowania funkcji finansowych. Z wizualizacji danych tym razem o dwuwymiarowych wykresach i ich zastosowaniu oraz wiekowaniu należności w Tableau.
W ramach nauki BPMN piąta część, a w niej pule jako procesy, adnotacje i grupy. Z obszaru procesów w firmie materiał o wykorzystaniu narzędzia iGrafx w ocenie wdrożeń rozwiązań IT przy wykorzystaniu analizy AS IS – TO BE. Dla użytkowników tabel przestawnych porada, jak tworzyć w nich pola obliczeniowe. W jaki sposób posortować dane z użyciem dostępnych funkcji MIN.K i MAX.K w sztuczkach i trikach. W strefie online wiele ciekawych porad o zastosowaniu Excela w pracy w księgowości, finansach i HR. W tym miesiącu m.in. planowanie przyszłych wpływów i wydatków z tytułu należności i zobowiązań, arkusz kalkulacyjny Excela w analizach HR, plan leasingu w arkuszu, jak prezentować odchylenia sprzedaży na poszczególnych produktach. W formie e-learnigu krok po kroku instrukcja, jak stworzyć narzędzie do analizy obrotów na kontach księgowych.
W tym wydaniu: