Wielowymiarowa analiza sprzedaży
Analizując informacje z zakresu sprzedaży, bardzo ważne jest, aby mieć szeroki pogląd na jej wyniki. Możemy to osiągnąć, stosując różnego rodzaju zestawienia ukierunkowane na określone zagadnienia. W zależności od branży, możemy podejść do tematu w inny sposób. Jako punkt wyjścia można przyjąć wynik sprzedaży globalnej i rozbijać ją według kryteriów przyjętych w firmie.
Dla przykładu kryteriami takimi może być: regionalizacja, grupy produktowe, grupy handlowe, kanały dystrybucji itp. – przechodząc od ogółu do szczegółu.
Posiadając dane źródłowe, na przykład jako zrzut z systemu informatycznego (rysunek 2), możemy je analizować pod kątem określonych odbiorców (kierownicy regionalni, menedżerowie odpowiedzialni za grupy produktowe, specjaliści produktowi czy też poszczególni handlowcy). Dzięki temu wspieramy proces zarządzania, z uwzględnieniem zapotrzebowania na dane analityczne, które stają się podstawą do podejmowania decyzji, zmierzających do wzrostu sprzedaży.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 90% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.