As Sprzedaży
Temat numeru: Poszukiwany, poszukiwana
Każdy handlowiec marzy o sytuacji, w której klienci sami do niego przychodzą, a zamówień jest tyle, że dział obsługi nie nadąża z ich realizacją. Nie jest to marzenie ściętej głowy, ale żeby zebrać plon, trzeba najpierw zasiać ziarno. Gdzie szukać nowych klientów i jak do nich dotrzeć? Wykorzystaj pomysły, o których pisze Aleksander Sienkiewicz w tekście „Poszukiwany, poszukiwana, czyli jak i gdzie pozyskać nowych klientów”. A jak już Ci się uda wcielić je w życie, daj się poznać jako godny zaufania specjalista w swojej dziedzinie. Dzięki poleceniom i rekomendacjom od tych, którzy skorzystali z Twojej oferty kolejni klienci sami się do Ciebie odezwą. I opisana na wstępie sytuacja stanie się faktem.
Nie udało Ci się sfinalizować kolejnej transakcji w tym miesiącu. Być może klient nie był po prostu zainteresowany Twoją ofertą i nic, co byś powiedział, nie przekonałoby go do zakupu. A może to Ty źle zdiagnozowałeś jego potrzeby i nie potrafiłeś odpowiednio przedstawić mu korzyści? Warto systematycznie śledzić transakcje, które zakończyły się porażką, aby nie popełniać wciąż tych samych błędów. W jaki sposób to zrobić, aby odkryć faktyczne przyczyny niepowodzenia? Zapraszam do lektury artykułu Elżbiety Bolimowskiej „Niezrealizowane transakcje, i co dalej?”. Dodatkowo w Toolboxie znajdziecie arkusz do samooceny, który ułatwi Wam przeprowadzenie analizy Waszych zachowań sprzedażowych.
Dziękujemy za wszystkie opinie i komentarze, które otrzymaliśmy po poprzednim numerze „Asa Sprzedaży”. I te pozytywne, bo dzięki nim wiemy, że nasza praca ma sens, i te negatywne, bo mobilizują nas do większego wysiłku.
W tym wydaniu: