Sztuka prezentacji, czyli jak budować zaufanie i obudzić pragnienia klienta
Wielu sprzedawców sądzi, że jednym z najważniejszych etapów procesu sprzedaży jest prezentacja handlowa. Może ona być początkiem długiej współpracy lub początkiem jej końca. Co powinno poprzedzać udaną prezentację? W jaki sposób odgadnąć motywacje klienta i wzbudzić potrzebę posiadania danego produktu? Jak zbudować zaufanie, które zaowocuje przyjęciem naszej propozycji? Niniejszy artykuł podejmuje próbę odpowiedzi na pytania, które zadaje sobie każdy sprzedawca.
Prezentacja stanowi zwieńczenie procesu kontaktu z klientem. Aby dotrzeć do tego etapu, klient musi nas zauważyć w szumie informacyjnym. Już na etapie pierwszych kontaktów handlowych warto zadbać o elementy wyróżniające, które zwrócą uwagę naszego odbiorcy. W jaki sposób stworzyć warunki do tego, aby nasz komunikat został zauważony?
Znajdź prawdziwy powód do kontaktu – przygotowując się do rozmowy z klientem, zdobądź informacje na temat jego aktualnej sytuacji i potrzeb, okaż rzeczywiste zainteresowanie jego problemami. Niezależnie od tego, co sprzedajesz, Internet i media społecznościowe – Facebook, Twitter, LinkedIn czy fora internetowe – są cennym źródłem informacji na temat spraw ważnych dla danego klienta. Można w nich znaleźć powody, dla których będzie on potrzebować określonego produktu lub doradztwa.
Buduj zaufanie dzięki profesjonalizmowi – punktualność czy kontakt zwrotny w umówionym terminie jeszcze długo nie wyjdą z mody. Drobne szczegóły mogą wyróżnić firmę na tle innych, np. przesłanie klientowi podsumowania spotkania już następnego dnia jest oznaką dobrej organizacji pracy.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 90% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.