Z kim warto trzymać?
Obecnie jednym z największych deficytów jest czas. Chociaż z drugiej strony każdy z nas ma go tyle samo, 24 godziny co dzień. A jednak ciągle go nam brakuje. Jakim klientom warto poświęcić czas, którym dysponujemy w pracy, aby czerpać z tego jak największe korzyści?
Każda z osób profesjonalnie zajmująca się sprzedażą wie, że finalizacja umowy często poprzedzona jest wieloma spotkaniami, które tylko w części przekładają się na zrealizowane zamówienia czy podpisane umowy. Każdy ze znanych mi handlowców maksymalizuje tę wartość i chce zamknąć sprzedaż z jak największą liczbą potencjalnych klientów. Nie da się jednak sprzedać każdemu. Jak więc podjąć decyzję, którym klientom bardziej opłaca się poświęcić czas? Jak spośród wszystkich rozpoczętych rozmów wybrać te, które mogą zaowocować długoterminową współpracą i wysoką prowizją?
1. Płaci w terminie
O każdym ze swoich potencjalnych klientów zawsze staraj się dowiedzieć jak najwięcej, w tym o ich sytuacji finansowej. O ile to możliwe, weryfikuj wypłacalność swoich klientów jeszcze przed finalizacją umowy, np. dopytując znajomych w branży lub innych dostawców, którzy z nimi współpracują. Wybieraj tych, którzy płacą, w szczególności tych, którzy robią to w terminie! Termin na fakturze jest dla nich równie ważny, jak dla ciebie, a nie stanowi jedynie sugestii dotyczącej wykonania przelewu. Większość klientów ma świadomość, że opłacenie faktury jest zazwyczaj równoznaczne z zaliczeniem tego zlecenia do twojego celu sprzedażowego oraz wypłatą prowizji. W tej sytuacji klient opłacający faktury w terminie to osoba, która poważnie traktuje twoje pieniądze. Oboje uczestniczycie w transakcji kupna–sprzedaży, aby odnosić korzyści. Klient nabywa produkt oraz wartość, którą daje mu korzystanie z niego, ty zaś otrzymujesz wynagrodzenie.
W sytuacji, gdy otrzymałeś niepokojące informacje co do wypłacalności jeszcze przed rozpoczęciem współpracy, bądź ostrożny, ale jednocześnie stwarzaj szansę do kooperacji. Przy pierwszej transakcji zawsze możesz zabezpieczyć się przedpłatą lub zaliczką, która pozwoli zminimalizować ryzyko braku płatności. 100% przedpłaty to rozwiązanie, które pozwoli na całkowite wyeliminowanie tego ryzyka.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 76% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.