Wspomnienia sprzedawcy: lęk przed odmową
Prezentujemy cykl artykułów opartych na wspomnieniach Marka – doświadczonego sprzedawcy, który dzieli się technikami i patentami, które pomogły mu na różnych etapach kariery. Część 1: jak poradzić sobie z odmową i rezygnacją klienta, które, mimo wieloletniego doświadczenia handlowca, mogą stanowić dla niego taki sam problem, jak na początku kariery?
Opis sytuacji
To był ciężki dzień dla Marka – handlowca z dużym stażem pracy. W zawodzie pracuje już od 9 lat, swoje doświadczenie zdobywał w czterech różnych branżach – sprzedawał sprzęt sportowy, wiatrówki, wycieczki, a teraz zajmuje się sprzedażą detaliczną samochodów znanej marki. Wrócił do domu wykończony. Nie dość, że nie udało mu się dzisiaj nic sprzedać, to jeszcze jeden z jego stałych klientów oznajmił, że chce wycofać się z zawartej dwa dni temu umowy. Jest wieczór, jego głowa wciąż jest pełna emocji, a ciało zmęczone stresem, jakby przebiegło maraton. W drzwiach wita go jego czworonożny przyjaciel. Marek ma nadzieję, że szybki spacer z psem pozwoli mu ochłonąć po tym ciężkim dniu.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 91% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.