As Sprzedaży
Handlowiec, który chce osiągać coraz lepsze wyniki, powinien regularnie dokonywać samooceny. Trudno bowiem poprawić swoje rezultaty, kiedy nie wiadomo, w jakich obszarach drzemią rezerwy. Samoocena to umiejętność spojrzenia na siebie z pozycji bezstronnego obserwatora, przyjrzenia się swoim zasobom i brakom w odniesieniu do zadań, które przed nami stoją. Przydatna nie tylko początkującym sprzedawcom, ale również tym, którzy na sprzedaży zjedli zęby. Świat przecież nie stoi w miejscu, zmieniają się klienci i ich oczekiwania, a co za tym idzie – umiejętności niezbędne w pracy handlowca. W jaki sposób dokonać adekwatnej samooceny? Polecam lekturę artykułu Zofii Jakubczyńskiej „Samoocena – klucz do osiągania lepszych rezultatów”.
„Na jaki mogę liczyć rabat?” – tak brzmi najczęściej zadawane przez klientów pytanie. To naturalne – sami jako klienci często próbujemy się targować ze sprzedawcą, aby uzyskać najkorzystniejszą cenę. Jednak stojąc po drugiej stronie, warto pamiętać, że każdy udzielony przez nas rabat powoduje, że musimy sprzedać więcej, aby osiągnąć tę samą marżę. O tym, w jaki sposób udzielać rabatów, przeczytacie w tekście Łukasza Gigonia „Rabaty, zniżki, upusty: jak nimi grać, żeby klient nie oczekiwał za każdym razem więcej”.
W tym wydaniu: