Motywacja w beznadziejnej sytuacji

Teoretycznie proces sprzedażowy od A do Z powinien przebiegać gładko, płynnie i bez problemów. Klient powinien zawsze otrzymać to, co obiecał mu handlowiec. Handlowiec powinien za swoją pracę otrzymać wysoką prowizję. Praca powinna być doskonale zorganizowana, aby każdy sprzedawca mógł zdążyć spokojnie zarówno z działaniami w terenie, jak i z uzupełnieniem raportów w CRM-ie. Rzeczywistość jednak bywa w wielu firmach zupełnie inna. Jak poradzić sobie z własnym nastawieniem, gdy pracuje się w niesprzyjającym środowisku?

AS_09_40.jpg

Opis sytuacji

Tomek jest handlowcem w branży meblarskiej. Jego głównym zadaniem jest sprzedaż właścicielom i kierownikom sklepów na terenie Polski. Pracuje w firmie już siedem lat, więc ma spore doświadczenie, które kiedyś zapewniało mu wysokie wyniki i dobre wynagrodzenie. Ale w ciągu ostatnich 2-3 lat coś się zmieniło, z miesiąca na miesiąc było coraz gorzej, a obecnie jest po prostu beznadziejnie. Połowa kolegów z działu odeszła z firmy, pozostali są wyraźnie zdemotywowani. Nowo zatrudniane osoby są bardzo często przypadkowe, nie znają branży lub po prostu odchodzą z pracy po kilku miesiącach, zostawiając tylko bałagan i „pożary”. Morale jest naprawdę niskie, a atmosfera w pracy pozostawia wiele do życzenia. Na dodatek Tomkowi fatalnie układa się z nowym szefem sprzedaży, który pracuje dopiero pół roku, a efektem jego działań jest nadmiar biurokracji i nieustanne kontrole. Jeśli sytuacja naprawdę go zmusi, będzie zmieniał pracę, jednak naprawdę nie chce tego robić. Po prostu nie wie, co ma zmienić, żeby znów sprzedawać. Jak zmotywować się do pracy w takich warunkach?

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 86% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.