Jak zwiększyć procent monetyzowanych szans sprzedażowych?
Jeśli słowo Agile jest ci jeszcze obce, nie przejmuj się. Ten artykuł powstał, aby pokazać ci, dlaczego metodyka Agile jest przydatna w każdym zespole, który zarządza procesami.
Doskonale wiesz, że sprzedaż to też proces i na pewno szukasz sprawdzonych sposobów, by jeszcze skuteczniej docierać do klientów. Jako profesjonalista nie zostawiasz niczego przypadkowi. Mimo to zdarza się, że wysiłek, który wkładasz w sprzedaż, spełza na marne.
To nie twoja wina ani tym bardziej klienta. Po prostu nie zawsze w danym momencie można sprzedać. Warto mieć to na uwadze, zanim zaczniesz wątpić we własne zdolności.
Podobno jest jedna zasada sprzedaży, która sprawia, że klient zawsze kupi. Niektórzy stosują ją od lat, a inni próbują dowiedzieć się o niej więcej... Niestety, ja nie znam tej zasady i ty pewnie też nie. To nic. Przeczytaj ten artykuł i dowiedz się, jak zwiększyć szanse sprzedażowe swoje i swojego zespołu.
Zanim zaczniesz:
- Sprawdź, ile trwa proces sprzedaży w twoim zespole – od momentu pierwszego zapytania od klienta do czasu podpisania umowy.
- Który z etapów w twoim procesie trwa najdłużej?
- Ile czasu handlowcy spędzają na poszczególnych etapach procesu?
Co to jest Agile?
Agile to filozofia, metodyka i zestaw technik, które pomagają świadomym specjalistom i menedżerom lepiej zarządzać projektami. Nie musi być stosowana tylko przez kierowników i trenerów biznesu. To metodyka, która pomaga każdemu, kto pracuje przy projektach.
Agile powstało z myślą o zespołach IT, które miały problem z dokończeniem dużych projektów w dynamicznie zmieniającym się środowisku i przy korektach ze strony klientów. Zdarzało się, że projekt w połowie pracy trzeba było zaczynać od nowa. Koszty okazywały się ogromne, a specjaliści wykonywali zadania, które nie dawały efektów.
W myśl metodologii Agile zaproponowano podział całego projektu na kilka etapów: plan, design, develop, test, release i feedback.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 70% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.