7 sposobów wykorzystania AI w zespołach sprzedażowych: doświadczenie kierownika
- Jak dział sprzedaży może wykorzystać sztuczną inteligencję w codziennych zadaniach?
- Czy można pracować z kodem i formułami, jeśli nie masz czasu lub nawet podstawowej wiedzy?
- Jakie konkretnie zadania wykona szef sprzedaży ze wsparciem AI?
1. Pisanie newsletterów nawet w językach obcych
Mówi się, że AI pomaga przełamać „strach przed pustą stroną”. Jest to szczególnie przydatne, gdy trzeba napisać łańcuch kilku wiadomości e-mail. W końcu trzeba zadbać nie tylko o tekst, ale także o to, jak poprawnie podzielić wiadomości na kilka części. W celu zachęcenia odbiorcy do podjęcia działania z każdą kolejną wiadomością.
Przyjrzyjmy się realnemu przykładowi, jak stworzyć kampanię składającą się z trzech wiadomości e-mail. W tym celu wykorzystałem płatną wersję ChatGPT-4. Celem kampanii jest zaproszenie potencjalnych klientów i partnerów, którzy będą na konferencji, na spotkanie osobiste.
Jak napisać prompt
Radzę używać języka angielskiego podczas pracy z ChatGPT. Ta sztuczna inteligencja została przeszkolona głównie w języku angielskim i zawiera znacznie więcej informacji w tym języku.
Po pierwsze, opisz swoją firmę oraz przedstaw jej korzyści w kilku punktach za pomocą liczb i faktów. Na przykład:
- jak twój produkt pomaga klientom;
- jak oni go oceniają;
- jakich znanych klientów ma firma.
Następnie wskaż swoje stanowisko, konferencję, w której zamierzasz wziąć udział oraz jej stronę internetową.
Poproś AI o zapoznanie się z dodatkowym kontekstem na twojej stronie i podaj do niej link. Jeśli pracujesz na rynku zagranicznym – w tym przykładzie uczestniczyłem w konferencji w Bułgarii – musisz umieścić link do odpowiedniej lokalizacji strony. W końcu prezentacja informacji i opisy produktów lub usług są tam już dostosowane do lokalnych odbiorców.
Podaj linki do kilku udanych cases twojej firmy. Pomoże to sztucznej inteligencji lepiej opisać korzyści płynące ze spotkania z tobą.
Opisz cel wiadomości e-mail. W moim przypadku było to „Utwórz łańcuch wiadomości e-mail, aby zaprosić uczestników konferencji na spotkanie ze mną”.
Najprawdopodobniej będziesz musiał kilkakrotnie poprawiać AI. Na przykład, poprosiłem ją:
Jeśli planujesz wysyłać newsletter w języku, którego nie znasz, poproś AI o napisanie go najpierw po angielsku. A dopiero potem, gdy go zatwierdzisz, poproś ChatGPT o tłumaczenie.
Wysłanie takiego mailingu do uczestników bułgarskiej konferencji zajęło mi dosłownie 10 minut. Kolejne 10 minut zajęła korekta maili przez moich bułgarskojęzycznych kolegów. Gdybym robił to sam, prawdopodobnie poświęciłbym na to co najmniej półtorej godziny.
2. Uproszczenie pracy z danymi i formułami
Każdy menedżer musi dużo pracować z arkuszami kalkulacyjnymi wykorzystującymi formuły. Jednocześnie nie każdy menedżer jest „maniakiem komputerowym”, który potrafi je pisać z zamkniętymi oczami. Trzeba wygooglować lub przypomnieć sobie, jak napisać formułę, zrozumieć składnię, a czasem skonsultować się ze współpracownikami. Często później trzeba znaleźć miejsce, w którym popełniono błąd. Zdarzało się, że zajmowało mi to godzinę.
Jeśli korzystasz z AI, wystarczy, że powiesz „Chcę obliczyć wartości N w kolumnach A, B, C”. W odpowiedzi otrzymasz gotową formułę.
Załóżmy, że musisz uzyskać dane na temat każdego menedżera:
- łączną liczbę zapisów – kontaktów przeznaczonych do przetwarzania przez danego menedżera;
- liczbę połączeń wychodzących, tj. przypadków, w których w kolumnie „Czy dodzwoniłeś się?” wpisano „Tak”.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 72% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.