Zmienić punkt widzenia klienta
Każdy umie sprzedać za niższą cenę. To sprzedaż za wyższą cenę jest prawdziwą sprzedażą. Sprzedawanie z dobrą marżą to cel szefa sprzedaży, jednak praca nad marżową sprzedażą jest jednym z tych kluczowych obszarów, gdzie firmy najczęściej kapitulują pod presją klienta.
Cena czyni cuda – mówi wielu szefów sprzedaży, kryjąc frustrację. Dodają, że konkurencja ma jeszcze taniej i trzeba obniżać cenę, ponieważ inaczej się nie da. Warto zauważyć, że w 2016 roku w Polsce upadło już 309 firm, z czego 80% to sp. z o.o. i S.A.1. Cena nie czyni cudów – cena jest najprostszym kryterium do oceny i eliminacji. W 95% klient sprowadza produkt do kilku kryteriów, co często przekłada się na wybór tego o najniższej cenie. Jeśli sprzedawca podda się tej miażdżącej sile, wygrany będzie tylko klient.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 92% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.