Zarządzanie lejkiem sprzedażowym w warunkach multikanałowości
Jeszcze kilka lat temu sprzedawca w branży usług online dość często słyszał formułkę: Nasza firma nie sprzedaje przez Internet. Strona internetowa firmy była bardzo często (zwłaszcza w B2B) traktowana jako wizytówka, której użyteczność sprzedażowa była ograniczona lub żadna. Ktoś kiedyś (przeważnie „kolega informatyk”) ją zrobił i od tego czasu „wisiała” w Internecie. Czy generuje klientów? Wątpliwe. Zresztą jak to sprawdzić? Klienci i tak przyjeżdżają lub dzwonią.
Dziś sytuacja zmieniła się diametralnie i trudno powiedzieć, czy w ogóle istnieją branże, które mogą sobie pozwolić na luksus zaniedbania działalności w sieci. Tradycyjna jednokierunkowa komunikacja marketingowa została w przeważającej części zastąpiona przez interakcję i budowę społeczności wokół marki. Ten aspekt jest nie do przecenienia, nie tylko w marketingu B2C, ale również w B2B. Niemniej dominacja Internetu ma jeszcze ważniejszy wymiar, który można łatwo wykorzystać do sprzedaży bezpośredniej. Jest nią możliwość integracji danych z różnych źródeł.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 88% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.