Strategie cenowe a zwiększenie sprzedaży na Amazonie
- Jak zwiększyć swoją szansę na wzrost sprzedaży na Amazonie?
- Dlaczego ekspansja na europejskie rynki Amazona powinna być w czołówce priorytetów twojego biznesu?
- Dlaczego Buy Box jest niemal Świętym Graalem sprzedawców na Amazonie?
Aż 3700 dziennie – średnio tylu nowych sprzedawców pojawia się na Amazonie. Rosnąca konkurencja to jednak nie jedyne wyzwanie, któremu musisz sprostać, myśląc o sukcesie w ekosystemie e-commerce’owego giganta. Dynamika cen produktów czy walutowe zawirowania również nie wyczerpują listy problemów, z którymi będziesz się mierzyć, rozpoczynając międzynarodową ekspansję. Czego zatem potrzebujesz do skutecznej sprzedaży na Amazonie? Wśród wielu czynników szczególną uwagę należy poświęcić odpowiedniej strategii cenowej.
Dlaczego ekspansja na europejskie rynki Amazona powinna być w czołówce priorytetów twojego biznesu? Niech przemówią twarde dane. Według raportu 2021 European E-commerce Report, biorąc pod uwagę tylko zachodnie kraje starego kontynentu, odsetek wszystkich użytkowników, którzy robili zakupy online, wyniósł aż 86%.
Co więcej, Amazon ma swoje autonomiczne wersje w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Włoszech, Francji, Niemczech, Holandii, Polsce czy Szwecji. Tylko w marcu 2022 r. wszystkie te strony odnotowały ponad miliard odwiedzin (dane sprawdzone za pomocą platformy Semrush).
Jeśli połączysz tak ogromny ruch, którym cieszą się strony tego największego e-sklepu na świecie, z potężnym procentem internautów, którzy swoje zakupy wrzucają do wirtualnych koszyków, oraz z bezprecedensowym poziomem satysfakcji użytkowników, wniosek może być tylko jeden – cała naprzód.
Przy tak ogromnym potencjale czają się jednak również niebagatelne wyzwania.
Wyzwania sprzedaży na europejskich rynkach Amazona
Oczywiście, jeśli decydujesz się na sprzedaż za pośrednictwem Amazon, twoim celem są wysokie słupki sprzedaży i wykorzystanie potencjału aż ośmiu europejskich rynków e-commerce’owego hegemona. Mimo olbrzymiego potencjału sprzedaży na Amazonie, droga do sukcesu jest tu kręta i wyboista, dlatego warto wiedzieć jak się w niej odnaleźć.
Amazon to zaufany kanał sprzedaży wśród zachodnich konsumentów. O tym, jak ugruntowaną pozycję Amazon ma np. w Niemczech, świadczą dane z raportu Consumer Insights: eCommerce leaders, które potwierdzają, że:
- około 80% konsumentów znających Amazona dokonało tam zakupu w ciągu ostatnich 12 miesięcy,
- miażdżące 96% ankietowanych oceniło, że największy poziom zakupowej satysfakcji odczuwa po dokonaniu transakcji w sklepach Apple oraz na platformie Amazon,
- blisko 60% respondentów potwierdziło, że woli robić zakupy na Amazonie niż w innych sklepach internetowych.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 83% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.