Szef Sprzedaży
Temat numeru: Jak rozszerzać zasięgi sprzedaży?
Każdy szef sprzedaży chciałby, aby oferowany przez jego firmę produkt lub świadczona usługa docierały do jak największego grona klientów. Rozszerzanie zasięgu sprzedaży bywa trudnym zadaniem, ale zdecydowanie jest opłacalne. Jak do zwiększenia sprzedaży wykorzystać model store-in-store? W jaki sposób skutecznie informować o nowych usługach i produktach? Jak badanie potrzeb klientów oraz poziomu ich zadowolenia pomaga w dopasowaniu oferty? W Temacie numeru piszą o tym Sandra Kluza i Daria Kwapich. Uzupełnienie tego tekstu stanowi artykuł Aldony Kucner o rynkach komplementarnych, których obserwacja może dostarczyć cennych wskazówek związanych z przyszłością biznesu.
Gigantyczną szansą na rozwój jest włączenie do wykorzystywanych przez siebie kanałów sprzedaży również portalu Amazon.com, dzięki któremu można się pojawić na wielu europejskich rynkach jednocześnie. Jak zwiększyć swoje szanse na sukces i przebicie się z ofertą na Amazonie? Jakie strategie cenowe wybrać? Czy zdecydować się na dynamic pricing, czy inne rozwiązanie? Podpowiedzi udziela Agnieszka Kenig-Westphal w artykule Strategie cenowe na Amazon.com.
Jednym z ważniejszych czynników dla powodzenia firmy jest utrzymywanie lojalności klientów. Jej poziom można zmierzyć i warto to robić, bo – jak wszyscy wiemy – pozyskanie nowego klienta jest o wiele droższe niż utrzymywanie lojalności już zdobytego. Za pomocą jakich KPI mierzyć skuteczność firmy w utrzymaniu klientów? Czy są uniwersalne, niezależne od branży mierniki? Odpowiedzi udziela Sylwia Sowa-Hawdziejuk, której artykuł gorąco polecam.
W tym wydaniu: