Skuteczna kwalifikacja klientów przez sprzedawców
W myśl zasady, że tylko pracując z najlepszymi klientami, osiągamy największe zyski, każdy profesjonalny sprzedawca stara się znaleźć takich klientów, którzy zapewnią mu, a tym samym jego organizacji, największe dochody. Kwalifikacja potencjalnych klientów ułatwia zrealizowanie tego celu.
Każdy profesjonalny sprzedawca planuje swoje czynności zawodowe. Cały proces pozyskiwania klientów – badanie potrzeb, przygotowanie odpowiedniej oferty, jej prezentacja, zbijanie obiekcji, negocjacje cenowe i ustalenia końcowe – wymaga wielu czynności przeprowadzanych w ściśle określonym czasie. Każdy z tych etapów procesu sprzedaży jest niezwykle ważny i wymaga odpowiedniego przygotowania.
Konkurując z innymi, sprzedawca oferuje klientowi korzyści, a te każdy klient postrzega indywidualnie. Rywalizacja o klienta, niezwykle dla niego korzystna, wynika z faktu podobieństwa produktów czy usług oraz podobnych poziomów cenowych przy określonej jakości i funkcjonalności. Najlepsi sprzedawcy od początku budują swoją przewagę konkurencyjną, skupiając uwagę na procesie kwalifikacji potencjalnych klientów w obszarze zarówno B2B, jak i B2C.
Na obecnym rynku główne różnice między konkurującymi ze sobą firmami dotyczą sposobów obsługi i komunikacji z klientem. Znalezienie obszarów, dzięki którym oferta sprzedażowa zaspokoi oczekiwania klientów, jest niezwykle istotne, stąd konieczność skupienia swojej uwagi na tych, których oczekiwania mamy możliwość spełnić.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 78% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.