Poszukiwanie partnerów do współpracy

Od momentu podjęcia decyzji o rozpoczęciu działalności eksportowej pierwszą rzeczą, nad jaką powinniśmy pracować, jest pozyskiwanie klientów i partnerów do współpracy. Oto zestaw przydatnych informacji na ten temat.

poszukiwanie_partnerów_01.jpg

Międzynarodowe imprezy targowe

Są optymalną metodą pozyskiwania klientów zarówno pod kątem kosztów, jakie musimy ponieść, jak i efektów, których się spodziewamy, jeśli szukamy dystrybutorów naszych produktów na rynkach eksportowych. Jeżeli dysponujemy odpowiednim budżetem, możemy zainwestować w mniejsze lub większe stoisko. W przypadku skromnych środków finansowych możemy skorzystać z powierzchni wystawienniczej, jaką oferują różnego rodzaju instytucje zajmujące się promocją eksportu w danym kraju. Powierzchnia taka jest często dotowana przez państwo, więc koszty wystawienia się są dużo niższe. Jeśli nasze fundusze są mimo tego zbyt skromne, wystarczy, że pojawimy się na targach jako odwiedzający, żeby zyskać możliwość spotkania potencjalnych partnerów. Oczywiście musimy brać pod uwagę fakt, że na targach raczej nie podpiszemy z nikim kontraktu. Impreza służy jedynie do pierwszego osobistego kontaktu z potencjalnymi partnerami. Warto dowiedzieć się, jakie są największe międzynarodowe targi w branży, w której działamy. W przypadku Polski najczęściej będą to targi w Niemczech, co jest dobrą wiadomością, ponieważ dotarcie tam jest stosunkowo tanie.

Misje handlowe

Wiele prywatnych firm i państwowych instytucji zajmuje się organizowaniem tzw. misji handlowych. Polegają one na zebraniu grupy aktywnych lub początkujących eksporterów i zorganizowaniu dla nich wyjazdu do określonego kraju, gdzie spotykają się z tamtejszymi przedsiębiorcami. Najczęściej uczestnictwo w misji handlowej obejmuje też pojawienie się na jednych lub wielu imprezach targowych w kraju, do którego wyjeżdżają eksporterzy.

Działalność radców handlowych w ambasadach

Każda polska placówka dyplomatyczna zatrudnia pracownika na stanowisku radcy handlowego, którego zadaniem jest m.in. pomoc polskim eksporterom w ekspansji na rynki zagraniczne. Wystarczy skontaktować się z radcą w danej ambasadzie, opisać mu, czym się zajmujemy i w jakiej branży działamy, a otrzymamy listę firm, z którymi możemy się skontaktować w danym kraju i rozpocząć rozmowy na temat potencjalnej współpracy.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 69% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.