Polskie Badanie Sprzedaży 2016 - Jak usprawnić działania sprzedażowe?
Rok 2015 był pod względem koniunktury gospodarczej bardzo udany. PKB wzrósło 3,6 procent,czyli najwięcej od 2011 r. zarówno dzięki wzrostowi popytu krajowego, jak i eksportu. Biorąc pod uwagę dobrą sytuację makroekonomiczną, 2015 r. powinien być rokiem sprzedażowych sukcesów. Z tego punktu widzenia wyniki przeprowadzonego niedawno Polskiego Badania Sprzedaży są przeciętne. Tylko 15% firm zrealizowało wszystkie cele sprzedażowe, a 21% osiągnęło mniejszość lub nie zrealizowało żadnego z zakładanych celów.
Częściową odpowiedź na pytanie, o to dlaczego tak się stało, przynosi analiza sposobu ustalania celów. A te na 2015 r. wyznaczono na bardzo optymistycznym poziomie. Badane firmy planowały przeciętny wzrost przychodów ze sprzedaży o 10%1. Badane firmy planowały także przeciętnie 10% wzrost wolumenu sprzedaży, 5% wzrost masy marży, 4% wzrost udziału w rynku oraz wzrost marży procentowej o 3 punkty procentowe. Plany przychodowe wzrostu udziału rynkowego i marży procentowej udało się zrealizować w 60-75%, a wolumenowe w ponad 90%.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 92% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.