Pięć sposobów na przyciągnięcie uwagi klienta
- Czego oczekują i na co zwracają uwagę klienci sklepów internetowych i stacjonarnych?
- Jak skutecznie przyciągać ich uwagę w obu kanałach sprzedaży?
- Jak zaciekawić odbiorcę i osiągnąć zamierzone cele handlowe?
Niezależnie od branży, kanału sprzedaży czy miejsca komunikacji z klientem – największymi wyzwaniami dla wielu firm są wyróżnienie się na tle konkurencji oraz skuteczne przyciągnięcie uwagi odbiorcy. Odpowiednie zaplanowanie działań umożliwiających promocję produktu, usługi albo samej marki to jeden z najważniejszych elementów pracy każdego szefa działów handlowego i marketingowego. Co zrobić, aby potencjalny klient nas zauważył, zainteresował się ofertą, a finalnie zdecydował się na zakup? Jakie pomysły warto wdrożyć przy sprzedaży online i offline?
Pomysł 1 - Content, który przyciąga i angażuje
Przyciągnięcie uwagi odbiorcy może się odbywać na wiele sposobów, ale zanim zainteresuje się on wybranym produktem, usługą lub marką, musi otrzymać wartość dodaną. Warto wykorzystać do tego np. materiał wzbudzający jego potrzebę, niosący nowe informacje, przynoszący odpowiedzi na nurtujące go pytania lub pomagający zlikwidować jego obawy. Coraz częściej firmy publikują miniporadniki wideo oraz tutoriale, dzieląc się wiedzą z wybranych obszarów i tym samym budując wizerunek eksperta w branży.
Drogeria Hebe stworzyła swój kanał na YouTube – Urodomaniaczki, na którym prezentowane są m.in. urodowe triki, makijażowe tutoriale oraz porady dotyczące pielęgnacji. Prowadzące to znane influencerki z branży beauty oraz goście specjalizujący się w wybranych tematach, związanych np. z włosami, makijażem lub pielęgnacją twarzy. Świetnie sprawdza się połączenie porad od znanych osób z reklamą produktów dostępnych w drogerii. Potencjalny klient nie musi szukać kosmetyków w internecie lub w konkurencyjnych sklepach – otrzymuje rozwiązanie swojego problemu oraz rekomendacje konkretnej listy zakupów.
Alternatywą dla contentu wideo jest blog – artykuły poradnikowe, rankingi oraz recenzje produktów to dobre środki, by wzbudzić zainteresowanie czytelników. W tym przypadku działa znany i wykorzystywany przez marketingowców i handlowców efekt ROPO (Research Online, Purchase Offline), który polega na tym, że potencjalni klienci w pierwszej kolejności wyszukują informacje na temat interesujących ich produktów bądź usług w internecie, a następnie dokonują zakupu w sklepie lub punkcie stacjonarnym. Niezależnie od tego, czy finalna transakcja będzie online, czy offline, stworzenie wartościowego artykułu, z którego odbiorca dowie się więcej na temat tego, czego poszukuje, pozna zalety i wady transakcji oraz np. opinię recenzenta, to rozwiązanie przybliżające go do zakupu. Marka Morele.net na swoim blogu technologicznym Scroll publikuje newsy, poradniki i recenzje dotyczące m.in. gier, aplikacji oraz elektroniki użytkowej. Zastanawiając się nad wyborem konkretnego mikrofonu, telefonu lub laptopa, odbiorca może wcześniej zapoznać się z przygotowanym przez specjalistów materiałem, aby mieć pewność, że produkt spełni jego oczekiwania.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 68% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.