Organizacja eksportu w firmie

Załóżmy, że jesteśmy w sytuacji producenta lub dystrybutora, który ma już gotowy produkt i chce go sprzedawać klientom zagranicznym. Jak zatem zorganizować eksport, żeby sprzedaż szła gładko, a klienci byli zadowoleni?

organizacja eksportu_01.jpg

Transport

Ważne, żebyśmy mieli uczciwego i rzetelnego partnera w postaci firmy transportowej, która będzie dostarczać towar do klienta. Najlepiej zdecydować się na współpracę z kilkoma (maksymalnie z trzema) firmami dostarczającymi ładunki drobnicowe i całopojazdowe. Początkowo nie powinniśmy zbytnio obniżać cen za transport. Po zbudowaniu odpowiedniej relacji z kontrahentem przyjdzie na to czas. Osobiście do takiej współpracy wybieram niewielkie firmy, w których jeżdżą stali kierowcy. Ich również staram się poznać osobiście. W przypadku wysyłek o małych gabarytach zdecydowanie polecam korzystanie z usług platform internetowych Envelo (Poczta Polska) i Sendit (multiplatforma kurierska). Atrakcyjne stawki i duży wybór przewoźników to w tym wypadku idealne rozwiązanie.

Opakowania transportowe

Koniecznie przetestujmy, czy nasze opakowania transportowe przeżyją surowe warunki dostawy kurierskiej. Rzućmy zabezpieczonym produktem o ziemię i sprawdźmy, czy nie dozna uszkodzeń. Z uwagi na długie trasy zagraniczne i przechodzenie paczki przez wiele rąk polecam solidne podejście do kwestii opakowania towaru.

Płatności

W przypadku klientów eksportowych płatność przyjmujmy jedynie na trzy sposoby: z góry gotówką lub przelewem, akredytywą i inkasem. Pierwsza metoda nie wymaga wyjaśnień. Jeśli klient boi wykonać przelew na konto, zaproponujmy płatności przez PayPal – jest tam dobrze opracowany system ochrony kupujących, zwiększający komfort. Akredytywa jest formą płatności, w której pośredniczy bank, więc w maksymalny sposób zabezpiecza sprzedających. Pieniądze za transakcję klient najpierw deponuje w banku, więc jest 100% pewność, że należność jest już przygotowana. Kupujący ma pewność, że towar zostanie wysłany, zanim jego pieniądze trafią do kieszeni sprzedawcy, więc też jest spokojny o przebieg transakcji. Wadą akredytywy jest fakt, że bank może pobierać sowitą prowizję za pośrednictwo. Inkaso dokumentowe również oznacza udział banku, jednak w mniejszym zakresie niż akredytywa. Wysyłamy towar do klienta, a dokumenty transportowe do banku, który informuje klienta o wysyłce, a ten przelewa nam pieniądze. Po zapłacie bank przesyła klientowi dokumenty. W tym przypadku bank również pobiera opłatę, jednak jest ona niższa niż przy akredytywie.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 70% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.