Mitologia zarządzania sprzedażą, czyli dlaczego twoi handlowcy nie realizują planów

  • Dlaczego konkursy motywacyjne często przynoszą więcej szkody niż pożytku?
  • Dlaczego menedżer nie powinien zamieniać się w strażaka gaszącego pożary?
  • Czy kontrola rzeczywiście jest najwyższą formą zaufania?
SS_48_10.jpg

Teoretycznie wszystko powinno chodzić jak w szwajcarskim zegarku. HR-owcy co miesiąc doładowują systemy motywacyjne kolejnymi karnetami na fitness i siłownię, programy lojalnościowe przypominają torbę Świętego Mikołaja, a ostatnia impreza integracyjna niemal zmiotła hotel z powierzchni ziemi. Co więcej, handlowcy ciągle jeżdżą na szkolenia. Można by rzec – raj na ziemi rodem z ogłoszenia o pracę: możliwość ciągłego rozwoju, miłe i przyjazne środowisko pracy oraz wynagrodzenie adekwatne do zaangażowania. Zatem skoro jest tak dobrze, to… dlaczego jest tak źle i znów większość handlowców nie zrealizowała planu?

Zapewne wielokrotnie słyszałeś popularną sentencję autorstwa Einsteina: „Szaleństwem jest robić wciąż to samo i oczekiwać różnych rezultatów”. Jako konsultant Sandler Training na co dzień współpracuję z siłami sprzedaży w różnych branżach, zmieniając nawyki sprzedażowe handlowców oraz podnosząc kompetencje menedżerskie ich przełożonych. Ku swojemu zdziwieniu – niezależnie od branży i modelów sprzedaży – napotykam te same mity, które przekazywane są z jednego pokolenia szefów na drugie jako niemal kanoniczne prawa obowiązujące w zarządzaniu. Wprawdzie wszyscy zdają sobie sprawę, że skutki są co najmniej niezadowalające, a nierzadko kosztowne i w dłuższej perspektywie wyniszczające dla organizacji, ale i tak każdy przełożony co miesiąc robi to samo. A co gorsza, oczekuje różnych rezultatów

Jakie to mity? Zapraszam do lektury „Mitologii zarządzania sprzedażą w odcinkach”, czyli krótkiego przeglądu przekonań o zarządzaniu, przez które handlowcy nie realizują planów.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 82% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.