Lepiej zapobiegać niż leczyć
Marki są tak samo cenne dla firm, jak i dla konsumentów. A jeśli są cenne dla obu grup, to i jedni, i drudzy są żywotnie zainteresowani, aby marka żyła i miała się dobrze. Dlaczego? Bo organizacjom dobra marka przynosi zyski, a konsumentom spełnienie potrzeb – tych funkcjonalnych i emocjonalnych.
Kiedy spojrzymy z lotu ptaka na kryzysy wizerunkowe marek w ostatnich latach, możemy pokusić się o wyodrębnienie pewnych przyczyn generalnych. W rzeczywistości zapewne przyczyn jest dużo więcej i są bardziej złożone. Mnie nie chodziło o to, aby zbudować wiarygodny katalog przyczyn. Chciałam się zastanowić, czy jest sposób – najlepiej jeden, uniwersalny i sprawdzony – aby uniknąć kryzysu. Niby każdy kryzys można przekuć w sukces, więc może nie trzeba aż tak się bać. Jednak za każdym razem będzie to wymagało czasu, ciężkiej pracy, konsekwencji w działaniu i pieniędzy.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 91% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.