Komunikacja wartości produktu poprzez storytelling
W świecie powszechnej komodytyzacji produktów coraz trudniej jest komunikować i kreować ich wartość i odróżnić naszą ofertę od oferty konkurencji. Okazuje się, że kreacja wartości produktu ma wiele wspólnego z poziomem relacji u klienta. Ta pozytywna korelacja wartości i relacji może być efektywnie budowana poprzez opowiadanie historii – storytelling.
Jako ludzie mamy naturalny mechanizm obronny przed tymi, którzy próbują na nas wpłynąć. Jak zazwyczaj reagujemy, kiedy po wejściu do sklepu słyszymy od sprzedawcy pytanie W czym mogę pomóc? Nasza naturalna odpowiedź brzmi: Dziękuję, tylko oglądam. To nie tylko odruch wynikający z zaskoczenia – to zazwyczaj nasz system obronny, który wykrył osobę próbującą na nas oddziaływać. Jednocześnie odzywa się w nas pozostałość ewolucyjna – gadzia część naszego mózgu, która ocenia zagrożenie według kryteriów „walcz lub uciekaj”. Reczywiście niektórzy klienci po zbyt natarczywym powitaniu przez sprzedawcę uciekają ze sklepu. Poprzez inne, mniej inwazyjne i bardziej empatyczne zachowanie sprzedawca mógłby uaktywnić receptywną część naszego mózgu, co skupiłoby nasze myśli wokół komunikatów: Jestem bezpieczny i Chcę usłyszeć więcej. Taka reakcja wystąpi, jeżeli mamy już minimum zaufania do naszego interlokutora i gdy nawiązała się jakaś cząstkowa relacja.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 87% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.