Inżynieria nowoczesnej sprzedaży. Model IV Generacji Sprzedaży™
Zmiany konkurencyjności, jakie zachodzą w naszym kraju od pewnego czasu, nie pozostawiają żadnych złudzeń – Polska nie jest już taka sama jak w latach 2006-2007. Od 1989 roku rynek wyrównywał ogromną dysproporcję pomiędzy popytem a niską podażą. W ciągu 20 lat transformacji luka ta została w dużej mierze zapełniona. Dodatkowo kryzys na świecie w 2008 roku spowodował „przytrzymanie” pieniędzy w kieszeniach klientów oraz drastycznie ograniczył dostępność pieniądza na inwestycje. Przez 20 lat polskie firmy działały na rynku, gdzie było „10 lodówek, a 15 kupujących”. Ale to se ne vrati, teraz krzywa podaży przewyższa już krzywą popytu. Polska się zmienia i dogania świat w swoim rozwoju konkurencyjności rynkowej. A jak powiedział Karol Darwin: „Przeżyje nie ten gatunek, który jest najsilniejszy czy najinteligentniejszy, ale ten, który najskuteczniej reaguje na zmiany".
Do głównych obszarów zmiany i konkurowania w dzisiejszej sytuacji rynkowej należą zatem:
- INNOWACYJNOŚĆ w innych obszarach niż tylko produkt/usługa (np. innowacyjny proces sprzedaży),
- elementy MARKETINGU (np. klarowna pozycja na rynku w oczach branży i klienta),
- OBSŁUGA KLIENTA – temat w Polsce wciąż niezwykle rozwojowy.
Podstawowym obszarem innowacyjności i jednocześnie obszarem marketingu jest sama INŻYNIERIA SPRZEDAŻY (nazywana IV Generacją Sprzedaży™), czyli zestaw mechanizmów i narzędzi ułożonych w jedną systemową całość. Pod hasłem „inżynieria” mieści się „machina” skuteczności sprzedażowej, która nie daje szans tym, którzy konkurują jedynie intuicyjnie, wykorzystując zdobywane „w akcji” doświadczenie i wiedzę.
Myślenie i działanie systemowe
Sercem modelu sprzedaży jest myślenie i działanie systemowe (MiDS™), które mówi:
Jeżeli przewidzimy zaistnienie przyszłych zjawisk (wydarzeń, zachowań, reakcji) oraz ich parametry ... i wykorzystamy tę wiedzę: przygotujemy różnorodne sposoby i warianty reakcji na te zjawiska ... prawdopodobieństwo lepszego kontrolowania przebiegu tych zjawisk i/lub ich wpływu na rzeczywistość jest zdecydowanie wyższe.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 86% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.