Efektywna polityka rabatowa
Polityka rabatowa jest świetnym narzędziem do budowania lojalności klientów. Niestety, wysokie upusty i kiepscy handlowcy potrafią zepsuć najlepszy biznes. Jak zatem zniżki wpływają na wizerunek produktów? Jak skutecznie wykorzystywać dyskonta i jak doprowadzić do tego, aby już nigdy nie usłyszeć od klientów pytania: To za ile i dlaczego tak drogo?
Na początku warto przypomnieć starą marketingową prawdę: produkt1 bez ceny nie istnieje. Cena nie jest bowiem cechą produktu. Nie jest czymś, co można dowolnie i bezkarnie (pod względem rynkowym) zmieniać. Cena jest czymś o wiele ważniejszym. To absolutnie nieodzowna część produktu. To etykieta, instrument marketingu, element rynku i realne odzwierciedlenie wartości produktu dla nabywcy. Cena to wreszcie miernik jego jakości, który pozwala klientowi weryfikować, czy zakup będzie lub był udany (czy spełni oczekiwania), czy warto go powtórzyć.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 94% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.