Design thinking w sprzedaży

  • Czym jest design thinking?
  • Jak wykorzystać myślenie projektowe w procesie sprzedaży?
  • Jakich błędów unikać przy wykorzystywaniu narzędzi designerów?
SS_43_46.jpg

Nowa moda czy rewolucja, która może zmienić proces obsługi klienta? Design thinking coraz częściej pojawia się na ustach nowoczesnych przedsiębiorców, którzy upatrują w nim nadziei na rozwój swojego biznesu.

Czym jest design thinking?

Większość z nas zapewne intuicyjnie umiałoby powiedzieć (lub w zasadzie przetłumaczyć), czym może być design thinking. Pierwsze skojarzenia dotyczą kreatywności, pomysłowości, być może również kwestii związanych z wyglądem. Otóż kiedy zagłębimy się w definicje, odpowiedź nie jest tak oczywista. Z artykułu Reclaim Your Creative Confidence dla „Harvard Business Review” dowiemy się, że jest to naturalna zdolność do przychodzenia z nowymi ideami i ciekawością do ich przetestowania1. Z kolei Tim Brown, jeden z pionierów tej dziedziny, autor książki Zmiana przez design, informuje, że: „Design thinking polega na przekazaniu narzędzi designerów w ręce osób, które nigdy nie uważały się za związane w jakikolwiek sposób z designem, oraz na zastosowaniu tych narzędzi do zdecydowanie szerszego spektrum problemów”2. Czym zajmują się designerzy oraz jak odnieść to do sprzedaży? Etymologia słowa design podpowiada nam takie hasła jak „wyznaczać” (z łac. designare), „rysunek, wzór" (z wł. designo), ale też „wskazywać” (z fr. designer). Zatem można je powoli łączyć choćby z reklamą czy prezentacją produktów, gdzie zależy nam na malowaniu obrazów, które zachęcą czy też wskażą klientowi drogę do jego zakupu. Czy tym właśnie zajmuje się designer? Poniekąd tak, gdyż projektując grafiki, wpływa na wyobraźnię i odczucia (przynajmniej tak powinno być). Wiemy już zatem, że design thinking wykorzystuje te same metody i narzędzia, jak designerzy, ale czy może się to okazać pomocne w wywieraniu wpływu na klientów?

Metoda ta na pewno może być przydatna w trakcie projektowania nowych produktów, usług a nawet modeli biznesowych. Zakłada ona pięć etapów, którym teraz się przyjrzymy pod kątem procesu sprzedaży.3

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 77% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.