Cztery powody wykorzystania czatu w sprzedaży

Większa satysfakcja klientów, wyższa wydajność konsultantów i handlowców, oszczędności i więcej zamkniętych transakcji. Na całym świecie rośnie wykorzystanie czatu w działaniach sprzedażowych.

Wykorzystanie czatu w call lub contact center na całym świecie ma wzrosnąć w ciągu 12 miesięcy o ponad 100%. Takie są wyniki badania Global Contact Center Benchmarking Report 2015, przeprowadzonego w 901 firmach z 12 sektorów zlokalizowanych w 72 krajach na wszystkich kontynentach. Już teraz czat, obok mediów społecznościowych, jest najczęściej wybieranym kanałem kontaktu z firmą przez klientów w wieku 15-34 lat („pokolenie Y”). W grupie wiekowej 35-54 lat („pokolenie X”) do komunikacji z firmą z podobną częstotliwością wykorzystywane są telefon, e-mail/SMS i czat. Telefon jako główny kanał komunikacji wybierają tylko osoby w wieku 55+.

Autorzy raportu prognozują, że kanały cyfrowe zyskają przewagę nad kontaktem telefonicznym – pod względem częstotliwości ich użytkowania przez klientów contact center – w ciągu zaledwie dwóch lat. Użytkownicy w wieku poniżej 40 lat będą wówczas znacznie częściej korzystać z mediów społecznościowych i czatu niż z jakiejkolwiek innej formy kontaktu z centrami obsługi.

Wielokanałowość – wybór klientów, konieczność sprzedaży

Dziś klienci decydują o sposobie kontaktu z firmą. Brak preferowanego kanału komunikacji czy natychmiastowej odpowiedzi na zadane pytanie/ zgłoszenie coraz częściej skutkuje rezygnacją z zakupu – 65% klientów sklepów internetowych przerywa zakupy, gdy nie uzyskuje niezwłocznie odpowiedzi na swoje zapytania1. W 2013 roku aż 66% klientów na całym świecie zmieniło usługodawcę przynajmniej raz z powodu niewystarczającej obsługi2. Jak wskazują badania, z roku na rok ten odsetek rośnie. Jakiekolwiek utrudnienie komunikacji klienta z firmą, np. brak możliwości zadania pytania przez preferowany kanał kontaktu, coraz częściej skutkuje przejściem klienta do konkurencji.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 78% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.