Co ma bigos do skuteczności sprzedaży?
„Termin dostawy u konkurencji jest znacznie krótszy”, „Oferta konkurencji jest ciekawsza”, „Koszty eksploatacji tej maszyny z pewnością będą wysokie” itp. Czy handlowcy są przygotowani na przewidywalne obiekcje klienta?
Słowo „algorytm” kojarzy się z naukami ścisłymi i faktycznie jego pierwotne znaczenie algorism oznaczało wykonywanie działań za pomocą liczb arabskich. Dziś pierwsza dziedzina, jaka przychodzi nam do głowy w związku z tym pojęciem, to informatyka. Co to ma jednak wspólnego z procesem obsługi klienta, podwyższaniem obrotów i większą skutecznością negocjacyjną? Wszystko to przypomina przepis na bigos.
Gotowanie bigosu jest przykładem praktycznego zastosowania algorytmu, jakim jest przepis kulinarny. Dzięki temu wiadomo, że w konkretnej kolejności i odstępach czasowych należy dodawać odpowiednie składniki, mieszać, podlewać wodą, winem, studzić i znowu podgrzewać, aby osiągnąć pożądany efekt. Czy jednak bigos gotowany z tego samego przepisu przez różnych kucharzy będzie identyczny? Prawdopodobnie nie. Zawsze dochodzi do głosu ich fantazja, każdy z nich czegoś sypnie czy wleje trochę mniej lub więcej.
Czym są Algorytmy Sprzedaży i Obsługi Klienta™?
Są to zbudowane na bazie konkretnych mechanizmów komunikacyjnych wypowiedzi, które pozwalają kształtować percepcję, myśli i odczucia klienta, aby jego podejście odpowiednio się zmieniało i kierunkowało na kooperację. Jest to narzędzie Myślenia i Działania Systemowego™.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 85% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.