Proces zakupowy oczami klienta B2B: Natalia Bogdan - Jobhouse

„Proces zakupowy oczami klienta B2B” to cykl „Asa Sprzedaży”, w którym przepytujemy osoby odpowiedzialne za zakupy produktów, rozwiązań oraz usług z małych i dużych firm, jak w ich organizacji wygląda proces zakupowy, jakie kryteria biorą pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych oraz czego oczekują od handlowców, którzy odpowiadają za proces po stronie dostawcy.

AS_23_32.jpg

Jak wygląda proces zakupowy w Pani firmie?

Proces zakupowy w naszej firmie nie zawsze wygląda tak samo. W zależności od tego, czego dotyczy zamówienie, potrzeba może wychodzić bezpośrednio ode mnie lub od członków zespołu, którzy przychodzą z informacją, co byłoby dla nich przydatne. Za nieduże zakupy całościowo odpowiadają kierownicy poszczególnych oddziałów – wówczas ja osobiście nie ingeruję w proces zakupowy. Większe koszty wymagają mojej akceptacji. Zakup zawsze poprzedzamy odpowiednim researchem. Zazwyczaj to zadanie zlecam osobie z zespołu, która następnie przedstawia mi wybrane oferty. Na tym etapie ważne są dla mnie także moje kontakty – oferty z rynku porównuję z tymi, które zdobywam za ich pośrednictwem. Ostateczny wybór zazwyczaj konsultuję jeszcze z kierownikiem konkretnego oddziału. W ten sposób staramy się podejmować świadome decyzje, które pozwalają na wybór najlepszej oferty. Proces zakupowy nie zależy więc tylko ode mnie, ale przy największych wydatkach to moja decyzja jest kluczowa i wiążąca. Staram się jednak angażować również swój zespół i być otwarta na ich sugestie, a także potrzeby, szczególnie w przypadku zakupów, które są związane bezpośrednio z ich pracą.

Jakimi kryteriami kieruje się Pani przy wyborze dostawców?

Najważniejsze są dla mnie: cena, jakość i obsługa klienta. Cena i jakość – mówią same za siebie, ale najczęściej patrzę na nie całościowo. Jestem zwolenniczką optymalnych wyborów – staram się nie przepłacać tam, gdzie nie jest to konieczne, ale jeśli mam wybrać najniższą cenę lub wyższy jakościowo produkt, który dłużej nam posłuży lub jest bardziej użyteczny – to zdecydowanie postawię na niego. Zwracam uwagę na responsywność i zaangażowanie dostawcy. Ważny jest dla mnie bieżący kontakt telefoniczny czy szybkie odpowiedzi na wiadomości. Jeśli dostawca przyjeżdża do mnie, ułatwia mi wszelkie formalności, a jednocześnie oferuje atrakcyjną cenę i potrafi mnie przekonać do swojego rozwiązania, to nie szukam innego.

 

 

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 65% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.