E-mail marketing vs pandemia - kto wygrał to starcie? XVII raport z Badania wykorzystania poczty elektronicznej
- Jakie wnioski płyną z XVII raportu z Badania wykorzystania poczty elektronicznej, przeprowadzonego przez SARE?
- Jak obostrzenia związane z pandemią wpłynęły na e-mail marketing?
- Czy e-mail jest nadal najchętniej wykorzystywanym kanałem komunikacji?
W życiu pewne są tylko trzy sytuacje: Kevin sam w domu na Polsacie w Święta Bożego Narodzenia, deszcz w dniu, w którym umyło się samochód i... coroczny raport z Badania wykorzystania poczty elektronicznej publikowany przez SARE. W tym roku badanie miało jednak trochę inny charakter niż zwykle. Ankieta przeprowadzona za pomocą modułu ankiet SAREsystem oraz Panelu Badawczego Biostat pozwoliła bliżej przyjrzeć się sytuacji, w której znalazł się e-mail marketing w dobie pandemii. Tegoroczny – już XVII – raport z Badania wykorzystania poczty elektronicznej gromadzi w jednym miejscu informacje o aktualnych trendach marketingowych i wskazuje, jaką rolę odgrywa poczta elektroniczna w świecie e-commerce. Przekonajmy się, jakie zmiany zaszły w tym aspekcie w związku z wciąż trwającą pandemią.
Jak użytkownicy korzystają z poczty elektronicznej?
XVII Badanie wykorzystania poczty elektronicznej po raz kolejny potwierdziło, że e-mail marketing nie traci na popularności. Z odpowiedzi ankietowanych dowiedzieliśmy się, że większość z nas zwykle korzysta z od 1 do 3 adresów e-mailowych. Według firmy Radicati do końca 2022 r. aktywnych skrzynek pocztowych będzie aż 4,2 miliarda. Oznacza to, że w dalszym ciągu adresów e-mail jest nawet dwa razy więcej niż kont na Facebooku i Twitterze. Do czego więc służy odbiorcom poczta elektroniczna? Najczęściej poprzez e-maila prowadzimy komunikację służbową oraz kontaktujemy się ze swoimi ulubionymi markami. Aż 71% respondentów subskrybuje różnego rodzaju newslettery. W tegorocznym badaniu sprawdziliśmy również, ile e-maili dziennie otrzymują ankietowani oraz poznaliśmy ich preferencje odnośnie do pory otrzymywania wiadomości. Warto zapoznać się z pełnymi wynikami tych badań! Aby pobrać raport, należy zeskanować kod QR ze strony 43 lub wpisać do przeglądarki adres strony internetowej.
Czy e-mail marketing jest już passé?
– W tym roku jasno możemy zaprzeczyć plotkom, że e-mail marketing czasy swojej świetności ma już za sobą. E-mail kolejny już raz udowadnia nam, że jest najchętniej wykorzystywanym kanałem komunikacji, którego nie należy pomijać w swojej strategii. W raporcie zostały przedstawione dokładne wyniki badania, które w dużej mierze mają realny wpływ na kształt media planów i komunikacji marketingowej wielu największych firm w Polsce – twierdzi Rafał Zakrzewski, prezes Digitree Group.
Choć wiele osób może myśleć, że e-mail marketing jest już passé, to wyniki tegorocznego badania wskazują na zupełnie coś innego... E-mail to wciąż – według 77% marketingowców – najchętniej wykorzystywany kanał dotarcia do odbiorcy w sieci! Dla prawie 50% ankietowanych sprzedaż jest głównym celem takiej komunikacji, następne to działania wizerunkowe oraz komunikacja transakcyjna. Co więcej, wielu marketingowców łączy wiadomości e-mail z innymi kanałami komunikacji, aby jeszcze lepiej dopasować się do swoich klientów. Czy podczas pandemii e-mail marketing był wykorzystywany częściej, czy e-commerce raczej odpuściły komunikację ze swoimi klientami? W ubiegłym roku wiele firm przeniosło swoje działania do sieci. Efektem tego jest rosnące zainteresowanie dostępnymi na rynku systemami do e-mail marketingu. Według danych z Badania wykorzystania poczty elektronicznej współczynnik otwarć (OR) wysłanych wiadomości okazał się wyższy niż zazwyczaj wśród 5% zbadanych firm. O ile wzrósł ten wskaźnik? W odpowiedziach respondentów najczęściej pojawiał się przedział 20–30%, ale u niektórych sięgał nawet 140%! Zatem można stwierdzić, że lockdown wpłynął pozytywnie na wyniki sprzedażowe w wybranych branżach. Domowa izolacja większości z nas spowodowała nagły wzrost zainteresowania sektorami DIY i budowlanym. Dni wolne, spędzane w domu to w końcu idealny czas na remont. Również w sklepach z branży sportowej, z powodu tymczasowego zamknięcia siłowni, odnotowano wzrost sprzedaży. Lepsze wyniki w czasie pandemii wykazało około 40% przebadanych firm, a ponad 30% z nich zawdzięcza to właśnie e-mail marketingowi.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 59% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.