Większość ma rację - Wykorzystanie reguły dowodu społecznego w sprzedaży
Na czym polega reguła dowodu społecznego? Jeśli ludzie nie są pewni jaką decyzję mają podjąć, robią to, co robi większość grupy. Jest ona często wykorzystywana w sprzedaży.
Dlaczego w większości telewizyjnych seriali komediowych wykorzystuje się tzw. „śmiech z puszki” (reakcja publiczności prawdziwej lub wirtualnej na to, co się dzieje na ekranie)? Badania pokazują, że produkcje ze „śmiechem z puszki” są uważane przez widzów za śmieszniejsze niż te bez tego efektu. Powodem, dla którego ludzie pozytywnie reagują na taki sztuczny śmiech jest reguła dowodu społecznego – serial jest śmieszny, bo przecież słychać, że ludzie się śmieją. Jest to jedna z sześciu reguł wpływu społecznego, szeroko wykorzystywana w sprzedaży.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 93% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.