Od polubienia do zakupu
Chętniej spełniamy prośby ludzi, których lubimy – to prawda oczywista. W jaki jednak sposób stać się osobą lubianą, szczególnie w sytuacji, kiedy za chwilę będziemy prosić drugą osobę, aby wydała swoje ciężko zarobione pieniądze na produkt, który sprzedajemy?
Oto najważniejsze drogi prowadzące do tego, żeby zawiązać nić sympatii między nami i naszymi klientami.
Właściwy wygląd
Jest wiele prawdy w powiedzeniu, że ludzie ładni mają w życiu łatwiej – przynajmniej w odniesieniu do sprzedaży. Osobie wyglądającej atrakcyjnie przypisuje się również inne pozytywne cechy, takie jak inteligencja, uczciwość czy bycie dobrym człowiekiem. Mechanizm ten nosi nazwę „efektu halo” lub „efektu aureoli”. Jest to również efekt działający w przeciwnym kierunku – osobom brzydkim przypisuje się z automatu cechy negatywne, takie jak głupota, nieuczciwość czy chamstwo. Wówczas mamy do czynienia z tzw. efektem szatańskim czy efektem Golema.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 90% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.