As Sprzedaży
Temat numeru: Planowanie pracy
Wielu handlowców nie uważa planowania za umiejętność o kluczowym znaczeniu dla osiągnięcia sukcesu. Tymczasem od tego, czy potrafimy planować i efektywnie wykorzystywać czas zależy nasza skuteczność i realizacja założonych celów. Ogromne tempo pracy, setki maili, telefonów, spotkań, a do tego przygotowywanie ofert, raportowanie, szkolenia… A gdzie czas na życie prywatne i odpoczynek? „Korzyści płynące z dobrego planowania są ogromne. Szacuje się, że każda minuta poświęcona na planowanie pozwala zaoszczędzić dziesięć minut pracy”: warto wziąć sobie te słowa Briana Tracy do serca. I zacząć planować. O tym, jak się do tego zabrać, przeczytacie w artykułach Roberta Noworolskiego „Handlowiec powinien mieć zaplanowany cały rok z góry” oraz Małgorzaty Biardy „Zarządzanie czasem w sprzedaży”. Dodatkowo na naszym portalu znajdziecie tekst Rafała Judka „Planowanie w oparciu o cele”, w którym autor wskazuje 5 zasad niezbędnych do przygotowania efektywnego planu pracy.
W sektorze B2B rzadko decyzję o zakupie podejmuje jedna osoba. Przed przystąpieniem do głównych negocjacji warto zapytać wprost o procedury obowiązujące w tym zakresie w firmie klienta, poznać osoby decyzyjne. Dzięki temu łatwiej będzie przygotować ofertę z naciskiem na korzyści ważne dla tych osób. O czym jeszcze warto pamiętać, przygotowując się do negocjacji z grupą decyzyjną? Zapraszam do lektury artykułu Jacka Wolniewicza.
Jeśli chcielibyście poszerzyć swoje kwalifikacje w zakresie zarządzania procesem e-sprzedaży i budowania pozytywnych doświadczeń e-klienta, zachęcam do udziału w organizowanym przez nas kursie „Certyfikowany E-commerce Manager”, który rusza 16 września. Szczegóły na stronie: www.ecommerce.explanator.pl.
W tym wydaniu: