Gry handlowe, czyli jak manipulują klienci, kiedy ty sprzedajesz?
Kiedy sprzedawca robi wszystko, aby sprzedać, klient uczy się stosowanych wobec niego zabiegów. W konsekwencji rozszerza pole własnej aktywności i coraz świadomiej sięga do świata manipulacji. W jakie gry handlowe może cię wciągnąć i jak się przed nimi bronić?
To oczywiste, że sprzedawca nieustannie rozwija swoje umiejętności. Poznaje ofertę, grupę docelową i uczy się technik szeroko pojętej komunikacji. Zarówno tej w wymiarze werbalnym (nastawionej na wzrost siły przekonywania), jak i w obszarze tzw. wrażliwości społecznej (nastawionej na zdobywanie zaufania klienta). Możemy posłużyć się w tym miejscu metaforą tańca. Jak wiadomo – do tanga trzeba dwojga i nawet jeśli jedno z nich nie potrafi jeszcze tańczyć, przy odrobinie konsekwencji i umiejętnościach tego drugiego ostatecznie zacznie stawiać poprawne kroki. Co to oznacza dla nas? Dokładnie to samo.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 92% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.